728 x 90

آمریکا قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد

نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه

آمریکا روز جمعه ۱۷ آذر قطعنامه پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری بشردوستانه در جنگ اسراییل و غزه را وتو کرد.

قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی ۱۳رأی موافق از ۱۵رأی شورای امنیت را کسب کرد. بریتانیا به این قطعنامه رأی ممتنع داد. اما ایالات متحده با استفاده از حق وتو خود آن را رد کرد.

رابرت ای وود سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پیش‌تر گفته بود که آمریکا از آتش‌بس فوری در غزه حمایت نمی‌کند، زیرا این آتش‌بس «تنها بذر جنگ بعدی را می‌کارد».

سفیر آمریکا در سخنانش در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت که ناکامی شورای امنیت در محکومیت حمله ۱۵ مهرماه حماس به اسراییل یک شکست اخلاقی جدی است.

او گفت که حماس هم‌چنان به تهدید اسراییل ادامه می‌دهد و افزود که «بخش غیرقابل انکار این واقعیت» است که اگر اسراییل امروز به‌طور یک‌جانبه سلاحهای خود را زمین بگذارد، حماس به گروگان‌گیری خود ادامه خواهد داد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادامه گفت کشورش «از صلحی پایدار حمایت می‌کند»، اما «حماس تمایلی به صلح پایدار و راه‌حل دو کشوری ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0691b26-e60a-4902-87a8-cc6c12edb22a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات