728 x 90

آمریکا رئیس اطلاعات و امنیت حزب‌الله لبنان را در فهرست تروریستی قرار داد

حزب‌الله لبنان
حزب‌الله لبنان

وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی حسین علی هزیمه سرکرده واحد ۲۰۰حزب‌الله لبنان و مسئول اطلاعات و امنیت این شبه‌نظامیان را در فهرست تروریستی قرار داد.
در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا، آمده است: این واحد اطلاعات جمع‌آوری شده توسط واحدها و نیروهای نظامی این گروه را تحلیل و ارزیابی می‌کند.
در بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا آمده است آمریکا به تخریب کانال‌های مالی حزب‌الله ادامه خواهد داد.

 

در مهرماه ۹۷، وزیر دادگستری آمریکا، حزب‌الله لبنان گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران، گروه تبهکار «ام‌اس‌۱۳» در آمریکای مرکزی و سه کارتل مواد مخدر را رسماًً‌ در ردیف «تهدیدهای عمده سازمان‌یافته فرامرزی» قرار داد.
در مجموع پنج گروه که یکی از آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله هستند به‌عنوان گروه‌های جنایتکار فرامرزی لیست‌گذاری شدند.

حزب‌الله لبنان در کنار کارتلهای مواد مخدر
وزیر دادگستری آمریکا در نشستی با گروهی از مقامهای انتظامی آمریکا در واشنگتن در توضیح این اقدام گفت: «گام‌های بعدی ما اجرای فرمان پرزیدنت ترامپ برای پاکسازی خیابان‌هایمان از عناصر و عوامل ام‌اس‌۱۳ و دیگران است.»

 

اوایل آبان ۹۷ سخنگوی کاخ سفید در مورد تحریم حزب‌الشیطان وابسته به رژیم ایران طی بیانیه‌یی گفت:
«آمریکا علیه حزب‌الله و متحد اصلی آن، رژیم فاسد ایران، تحریم‌های تاریخی اعمال کرده است».
او افزود «ما طی سال گذشته تحریم‌های بیشتری علیه حزب‌الله اعمال کرده‌ایم. علاوه بر این در تاریخ ۵نوامبر مجدداً تمامی تحریهای آمریکا علیه رژیم ایران که با توافقنامه هسته‌یی وحشتناک یک جانبه از روی رژیم ایران برداشته شدند اعمال خواهند شد».

هدر نائرت همچنین گفت: «حزب‌الله یک سازمان تروریستی افراط‌گرا و شریک نزدیک و گروه نیابتی رژیم ایران است.
هدر نائرت افرود: «لایحه‌ای که رئیس‌جمهور امضا کرده و تبدیل به قانون شد حزب‌الله را از سیستم مالی بین‌المللی بیش‌ از‌ پیش منزوی خواهد کرد و منابع مالی آن را کاهش خواهد داد. این تحریم‌ها افراد و آژانسهای دولتی خارجی را که آگاهانه به حزب‌الله و شبکه‌های وابسته به آن که در قاچاق مواد مخدریا سایر جرایم فرا مرزی دست دارند، کمک می‌کنند یا از آنها حمایت می‌کنند را هدف قرار خواهد داد».
سخنوی کاخ سفید از اعضای مجلس سنای آمریکا شامل کراپو، براون، روبیو و شیهان و نمایندگان کنگره رویس و انگل به‌خاطر کار با دولت برای تدوین و تصویب لایحه تحریم حزب‌الله قدردانی کرد.

پیش از این خزانه‌داری آمریکا در تاریخ ۱۲مهر ۹۷، یک بازرگان لبنانی و هفت شرکت او را به‌دلیل حمایت مالی و خدماتی از حزب‌الله لبنان تحریم کرده است.

روز ۲۵آبان۹۷ اوفاک، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، چهار تن از سرکردگان تروریست حزب‌الله را که تحت‌امر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس رژیم ایران فعالیت می‌کردند، را تحریم کرد.
این افراد که از سوی اوفاک به‌عنوان «تروریست‌های بین‌المللی» خوانده شده و تحریم شدند، اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و مالی در عراق انجام می‌دادند.
روز ۲۲فروردین۹۸ وزارت خزانه‌داری آمریکا یک شهروند لبنانی را به‌دلیل «پولشویی» برای حزب‌الله لبنان وابسته به رژیم ایران را تحریم کرد.
بر اساس این گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا قاسم شمس، یک تبعه لبنانی و دو شرکت تحت مالکیت وی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح شده است که «این شبکه بین‌المللی از طریق قاچاق مواد مخدر ماهانه دهها میلیون دلار پولشویی می‌کند و تسهیلاتی برای جابه‌جایی پول در اختیار حزب‌الله قرار می‌دهد.

روز دوم اردیبهشت۹۸ وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا ۱۰میلیون دلار جایزه برای ارائه اطلاعات مرتبط به هر گونه فعالیت مالی حزب‌الشیطان لبنان تعیین کردند.

در بیانیه مشترکی که روز دوشنبه دوم اردیبهشت ۹۸ توسط وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام شد به هر گونه اطلاعاتی که از فعالیت‌های شبکه مالی و گردش پولی حزب‌الله لبنان پرده بردارد، ۱۰میلیون دلار جایزه تعلق می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09585c12-9ac2-45bf-b63f-89c6e8c78075"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات