728 x 90

آمریکا: حکم پرداخت صدها هزار دلار جریمه به‌خاطر پولشویی برای رژیم ایران

صدها هزار دلار جریمه به‌خاطر پولشویی برای رژیم ایران توسط آمریکا
صدها هزار دلار جریمه به‌خاطر پولشویی برای رژیم ایران توسط آمریکا

آمریکا یک شرکت مستقر در امارات متحده عربی را به پرداخت حدود ۴۰۰هزار دلار جریمه به‌خاطر معامله با شرکتهای رژیم ایران و پولشویی برای این رژیم محکوم کرد.

 

سایت دادگستری آمریکا، ۵ اکتبر ۲۰۱۸ - چهاردهم مهر ۹۷

به‌گفته جسی ک. لیو و شان م. کاکس، دادستان آمریکایی، نماینده ویژه اف.بی.آی در اسپرینگ فیلد در ایالت ایلینوی، به‌دنبال قضاوت در یک پرونده مدنی مرتبط با شرکت رویال پرلز جنرال تریدینگ (Royal Pearls General Trading) مستقر در امارات متحده عربی که گفته شده درگیر معاملات تجاری غیرقانونی با یک شرکت ایرانی بوده، مبلغ ۳۹۶هزار و ۵۸۹دلار جریمه تعیین کرده است.

این حکم در روز ۴اکتبر سال ۲۰۱۸ توسط قاضی رگی بی‌والتون در دادخواستی که در ماه مارس سال ۲۰۱۷ توسط دفتر دادستانی ایالات متحده برای ناحیه کلمبیا صادر شد، اعلام گردید.

در این شکایت، ایالات متحده ادعا کرده است که شرکت رویال پرلز جنرال تریدینگ و همپیمانانش با طرح غیرقانونی برای صدور فرآورده‌های ویژه نفتی که خریداران نهایی آنها در ایران هستند در مغایرت با قوانین ایالات متحده همکاری کرده است.

بر اساس شکایت و پرونده‌های این مورد، مدیر اجرایی شرکت رویال پرلز، یک ایرانی است که مدیر عامل شرکت ایرانی ام.کی.اس اینترنشنال گروپ(MKS International Group) نیز می‌باشد.

 

پولهای به‌دست آمده از پولشویی برای خرید تجهیزات صنعت نفت

بنابر این پرونده‌ها، محصولات کمپانی رویال پرلز با پولهای به‌دست آمده از پولشویی - تجهیزات بسیار ویژه مورد استفاده در عملیاتهای نفتی بزرگ - برای یک شرکت وابسته به شرکت ام.کی.اس اینترنشنال گروپ خریداری شده است.

این معاملات نیازمند مجوز از اداره کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) بوده‌اند.

تبادلات بین‌المللی دلارهای ایالات متحده به آمریکا برای انجام این فروش، قوانین پولشویی ایالات متحده را نقض کرده است.

نهاد کنترل داراییهای خارجی،« اوفاک»، شرکت رویال پرلز را در فوریه ۲۰۱۷ به‌خاطر اعمال نفوذ از نمایندگی ام.کی.اس اینترنشنال نامگذاری کرد. بر اساس این نامگذاری، ام.کی.اس قطعات خریداری شده را برای برنامه موشکی بالستیک ایران تهیه می‌کرده است.

این شکایت ادعا کرد که رویال پرلز در سال ۲۰۱۴و ۲۰۱۵ مبلغ ۳۹۶هزار و ۵۸۹دلار را برای یک شرکت آمریکایی از طریق یک شرکت واسط به‌منظور خرید تجهیزات ویژه هزینه کرده است.

این پرونده‌ها نشان می‌دهند که علامت مختلف حاکیست رویال میلز یک شرکت پوششی است که از طرف ام.کی.اس اینترنشنال فعالیت می‌کند.

این پرونده‌ها همچنین نشان می‌دهند که یک شرکت وابسته به‌ام.کی.اس اینترنشنال در ایران، اقلامی مشابه اقلام شرکت رویال پرلز را به‌طور قاچاق از طریق پولشویی تهیه کرده است.

دادستان این پرونده گفت: "قضاوت در این مورد نشان می‌دهد که برای افرادی که قوانین صادرات کشور ما را نقض می‌کنند، عواقبی وجود دارد."

وی افزود "با همکاری دوستانمان در نهاد پلیس، ما از هر و سیله‌ای که در اختیار مان قرار دارد، برای اجرای این قوانین و حفاظت از امنیت کشور مان استفاده خواهیم کرد."...

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1c386e1-72d0-4c9a-a190-53211587aba3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات