728 x 90

آمریکا بنزین رژیم را در نیویورک تخلیه می‌کند

آمریکا بنزین رژیم را در نیویورک تخلیه می کند
آمریکا بنزین رژیم را در نیویورک تخلیه می کند

رفینیتیو، شرکت ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد که آمریکا محموله یکی از نفتکش‌هایی را که از ایران توقیف کرده در نیویورک تخلیه کرده است.

رویترز روز جمعه ۱۱مهر گزارش داد که آمریکا سه ماه بعد از توقیف محموله‌های بنزین ارسالی رژیم ایران به ونزوئلا، دست به کار تخلیه آنها در بنادرش شده است.

لازم به یادآوری است که آمریکا در ماه ژوئیه چهار نفتکش حامل ۱.۱ میلیون بشکه بنزین رژیم ایران را که گفته می‌شود به ونزوئلا ارسال شده بود، بدون استفاده از زور توقیف کرد. این محموله‌ها با نفتکش‌هایی که در کنترل یک شرکت یونانی بود حمل می‌شد.

همان زمان چهار شرکت اماراتی و عمانی مدعی شدند که محموله‌ها به این شرکتها فروخته شده بود و قرار بود به تاجران پرویی و کلمبیایی تحویل داده شود.

مقامات رژیم ایران بلافاصله بعد از توقیف محموله‌ها مدعی شدند که این محموله‌ها متعلق به ایران نیست، اما بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران روز ۲۷ مرداد تأیید کرد که این محموله‌ها متعلق به ایران بوده اما به صورت فوب به ونزوئلا فروخته و تحویل شده بود و پول آن نیز تسویه شده است.

برآورد می‌شود که ارزش این محموله‌ها ۵۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود و مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز ۲۴ مرداد گفته بود بنزین ایرانی توقیف شده از نفتکش‌های عازم ونزوئلا می‌تواند به «قربانیان آمریکایی تروریسم دولتی» برسد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b99cfbf9-bdbf-41d7-98c6-829462315561"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات