728 x 90

آمریکا: بعد از بازگشت هر دو طرف به برجام، وارد گفت‌و‌گوهایی برای تقویت توافق و رفع دیگر نگرانیها می‌شویم

کاخ سفید
کاخ سفید

یک مقام ارشد دولت جو بایدن با تأکید بر این‌که دولت آمریکا همین فردا آماده توافق دوجانبه با رژیم ایران برای احیای برجام است، گفته است آمریکا به‌دنبال این نیست که دوباره بر سر برجام مذاکره کند. وی گفته است: موضع ما روشن است. هر دو طرف به تعهدات برجامی بازگردند و بعد از آن، وارد گفت‌و‌گوهایی برای تقویت این توافق و هم‌چنین رفع دیگر نگرانی‌ها شوند و در این مذاکرات، رژیم ایران نیز می‌تواند نگرانی‌های خارج از برجام خود را مطرح کند.


واشنگتن‌پست روز دوشنبه ۲۵اسفند، به‌نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نام وی اعلام نشده است، نوشت: چه توافق بین رژیم ایران و آمریکا برای احیای برجام به‌صورت همزمان حاصل شود یا مرحله به مرحله پیش برود، نیازمند مذاکره مستقیم بین رژیم ایران و آمریکا است.

واشنگتن پست در قسمت دیگری با اشاره به مواضع متعدد و گاه متناقض مقام‌های آمریکایی درباره هدف از مذاکره با رژیم ایران، از قول یک مقام اروپایی نوشت، تأخیرها و ابهام در مواضع، همه طرفین را خسته و ناامید کرده و زمان در حال از دست رفتن است و رژیم ایران زیاد دست به دست می‌کند و آمریکا نیز تا طرح کلی خود را آماده نکند، نمی‌خواهد هیچ امتیازی بدهد.


لازم به یادآوری است که رژیم ایران پیش از این پیشنهاد گفتگوی مستقیم با آمریکا را رد کرده و می‌گوید که باید ابتدا تحریم‌های اعمال شده لغو شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ab609f3-fd86-4a9c-97b2-76c479999ed4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات