728 x 90

آمریکا: آزمایش موشکی سپاه پاسداران نمایش ویدئویی بود

نمایش موشکی سپاه  پاسداران  در تنگه هرمز
نمایش موشکی سپاه پاسداران در تنگه هرمز

ایالات متحده آمریکا فیلمی که رسانه‌های رژیم ایران منتشر کردند و در آن مدعی شدند نسل جدیدی از موشک بالستیکی موسوم به فاتح مبین را آزمایش کرده‌اند به تمسخر گرفت.

گروه ارتباطات سایبری آمریکا، در توییتی که منتشر کرده، در این باره نوشته است: «رسانه‌های نزدیک به نظام ایران،ویدیویی از آزمایش موشک جدید فاتح مبین منتشر کردند که شلیک این موشک را نشان می‌دهد. پس از آن مدعی شدند که این موشک به هدف خورد. اما نگاهی جستجوگر، حرکت موشکی را به سمت هدف نشان نمی‌دهد و تنها یک انفجار موضعی روی می‌دهد».

این توئیت افزوده است: «نظام ایران از سیاست فریب دست نمی‌کشد و به نمایش‌های مسخره‌اش ادامه می‌دهد».

رسانه‌های رژیم نوشته بودند ایران دوشنبه ۲۲مرداد در مراسمی با شرکت امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نسل جدید موشکهای بالستیک نقطه زن زمینی و دریایی فاتح ۱۱۰به نام «فاتح مبین» را آزمایش کرد. موشک‌‌های بالستیکی قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی را دارند.

 

بزرگ نمایی و ادعای تو خالی

رسانه‌های رژیم این آزمایش را «موفقیت‌آمیز» خواندند و درباره نسل جدید موشک «فاتح مبین» نوشتند که موشک مورد ادعایشان «با سر جستجوگر پیشرفته و هوشمند و... قادر است از تمامی موانع و سدهای ضدموشکی عبور کند و در تمامی ساعتهای شبانه‌روز و شرایط محیطی و جنگ الکترونیک دشمن، اهداف را در زمین و دریا تشخیص داده و مورد اصابت قرار دهد.»

وزیر دفاع رژیم در نمایش موشک فاتح مبین

                                   وزیر دفاع رژیم در نمایش موشک فاتح مبین

 

این رسانه‌ها همچنین گفته‌اند که نسل جدید موشک بالستیک «فاتح مبین»، «صددرصد» در داخل تولید شده است.

با وجود این تبلیغات تو خالی وزیر دفاع رژیم برنامه موشکی را «تدافعی» خواند و گفت: «برای افزایش توان موشکی کشور از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد و هر روز آن را افزایش خواهیم داد.»

 

موضع سازمان ملل متحد

برنامه موشکی رژیم همواره موضوع مناقشه کشورهای منطقه و جامعه جهانی بوده است. آنتونیو گوترش در ششم تیرماه ۹۷در نشست شورای امنیت در مورد برنامه موشکی و دخالت‌های نظامی رژیم ایران در منطقه به‌طور خاص در یمن و سوریه، ابراز نگرانی کرده بود.

 

گوترش از رژیم ایران خواسته بود که به مفاد ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱در مورد موشکهای بالستیکی، وفادار باشد. این ضمیمه بخشی الحاقی به قطعنامه صادر شده پس از برجام است و رژیم از تاریخ ۱۶ژانویه ۲۰۱۶ملتزم شده بود که آن را اجرا خواهد کرد.

 

گوترش در مورد بقایای ۵موشک شلیک‌شده توسط شبه‌‌نظامیان حوثی به عربستان سعودی که توسط سازمان ملل‌متحد بازرسی شده بود گفت: دست‌کم بخشی از موشکها در ایران ساخته شده اما بازرسان سازمان ملل نتوانسته اند مشخص کنند که این موشکها بعد از تعهد ایران به بخش الحاقی قطعنامه ۲۲۳۱و بعد از تاریخ ۱۶ژانویه ۲۰۱۶به یمن فرستاده شده‌اند یا نه.

 

موضع آمریکا

روز یکشنبه ۲۱مرداد، ژنرال جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا نیز نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی فرمانده آن را مرکز «کارزار توسعه‌طلبانه و پرهزینه» جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه خواند و گفت: «این نوع فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده، امنیت و ثبات منطقه‌یی را برهم می‌زند و منافع مردم ایران را تأمین نمی‌کند».

 

موضع دوگانه اروپا

اتحادیه اروپا هم پیش از این، از رژیم ایران خواسته بود تا از فعالیتهایی مانند آزمایش موشکهای بالستیکی که با بخش الحاقی قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت در تضاد است خودداری کند. این در حالی است که کشورهای اروپایی برخلاف آمریکا پرونده موشکهای رژیم ایران را از موضوع توافق هسته‌یی (برجام) جدا می‌کند.

 

نیازهای رژیم به یاوه‌گویی

وزیر دفاع رژیم در یک سخنرانی گفت: مطمئن باشید به هر میزانی که فشارها و جنگ روانی علیه مردم ایران بیشتر شود تمایل ما به تقویت توان دفاعی‌مان در تمامی عرصه‌ها بیشتر می‌شود.

این در حالی است که بعد از قیام مردم در دیماه سال گذشته و استمرار و تعمیق و پیوند خوردن آن با مقاومت سازمانیافته ایران بحرانهای اقتصادی – اجتماعی همراه با تظاهرات و اعتصابها و خیزشهای مردمی حاکمیت ولایت فقیه را به لرزه درآورده است.

ناظران عقیده دارند که رژیم تلاش می‌کند با فرار به جلو و بازیهای نمایش قدرت به‌منظور حفظ روحیه مزدورانش از بحرانهای داخلی خارج شود و به این دلیل است که به چنین نمایشهای مسخره‌ای نیازمند شده است.

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53d5a071-8828-4d0d-905b-2e131b129a0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات