728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶شهر کشور بیش از ۷۱هزار و ۳۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶شهر کشور بیش از ۷۱هزار و ۳۰۰نفر است

ابعاد بی‌سابقه فاجعه کرونا در تهران و البرز

  • حریرچی: ۱۵ استان و ۱۸۷شهرستان در وضعیت قرمز و ۹۲شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و این مایه نگرانی است
  • زالی: تهران با شرایط خاص روبه‌رو است. در ۲۴ساعت گذشته ۸۹۰بیمار کرونایی را در تهران بستری کردیم. محدودیت‌های یک هفته‌یی کفایت نمی‌کند و دامنه محدودیتها باید در هفته‌های آتی افزایش یابد
  • استاندار البرز: ۵۰نفر ظرف ۴۸ساعت گذشته در البرز جان خود را از دست دادند
  • میزان سرایت ویروس کرونا در قم در هفته‌های اخیر سه تا پنج برابر افزایش‌یافته است
  • به گزارش ستاد کرونا در شبانه روز گذشته ۱۸نفر بر اثر کرونا در کرمان فوت کردند که بالاترین آمار روزانه حکومتی از شروع اپیدمی کروناست

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۵تیر۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۳۴۶شهر ایران بیش از ۷۱هزار و ۳۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۲۱۳۰نفر، در البرز به ۲۲۱۰نفر، در خراسان رضوی به ۵۳۲۰نفر، در خوزستان به ۵۳۶۰نفر، زنجان به ۶۷۵نفر، در فارس به ۱۶۹۸نفر، در قم به ۴۱۲۵نفر، کرمان به ۹۵۰نفر، در لرستان به ۲۶۵۰نفر، در مازندران به ۳۱۱۰نفر و در همدان به ۱۸۶۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی‌شده شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۱۹۹نفر و شمار بیماران ”تحت مراقبت ویژه“ را ۳۴۱۱نفر اعلام کرد که بالاترین عدد از ابتدای شیوع کروناست. وی مانند روز گذشته ۲۵استان را در وضعیت قرمز و یا هشدار اعلام کرد.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت رژیم گفت: «امروز ۱۸۷شهرستان قرمز و ۹۲شهرستان نارنجی هستند و این مایه نگرانی است... زنجان بالاترین میزان بستری را دارد، بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰هزار نفر در زنجان حدود ۷نفر است و خراسان جنوبی حدود ۶نفر به ازای هر ۱۰۰هزار نفر بستری دارد... . مطمئناً تا یک سال آینده در هیچ کجای دنیا با واکسن فراگیر مواجه نخواهیم بود «(خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۵تیر).

ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی رژیم گفت: «بیمارستانها از نظر تختهای ای سی یو دچار مشکل شده‌اند و کمبود تخت را در بعضی بیمارستانهای مرجع داریم... کادر درمان زود فرسوده می‌شوند و خودشان هم بیمار می‌شوند، مثلاً چند نفر در بخش سرطان بیمارستان خمینی و بیمارستان سینا به ویروس کرونا آلود شدند» (ایلنا ۲۵تیر).

محرز عضو ستاد کرونا گفت: «در بحبوحه انتقال بیماری به سر می‌بریم... مراجعه بیماران به بیمارستانها فوق‌العاده افزایش یافته و در یک اوج به سر می‌بریم» (ایسنا ۲۵تیر).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «تهران با شرایط خاص روبه‌رو است ... در ۲۴ساعت گذشته ۸۹۰بیمار کرونایی را در تهران بستری کردیم. بنابراین شرایط تهران شرایط پیچیده‌ای است و نیازمند یک نسخه کاملاً متفاوت نسبت به سایر استانهاست... . محدودیت‌های یک هفته‌یی کفایت نمی‌کند و دامنه محدودیتها باید در هفته‌های آتی افزایش یابد. (انتخاب ۲۵تیر). معاون شهردار تهران از ابتلای ۶۶۸نفر در شهرداری تهران به کرونا خبر داد و گفت تاکنون ۱۴نفر از همکاران را به‌دلیل این بیماری از دست داده‌ایم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۴تیر).

درالبرز، استاندار گفت: «حرف‌ها و گفتگوهای کلیشه‌ای، تکراری و شعاری فایده‌ای ندارد. ۵۰نفر در البرز ظرف ۴۸ساعت گذشته جان خود را از دست دادند... کادر بیمارستانها خسته هستند . . روز یکشنبه هزار و ۸۳نفر و دیروز ۸۰۰نفر مراجعه کننده مشکوک به کرونا در بیمارستانها داشتیم... ۱۳هزار بیمار خاص در البرز داریم که می‌توانند آسیب‌پذیر باشند ولی این افراد را اعلام نکردیم که کرونایی هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۴تیر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: «میزان سرایت ویروس کرونا در قم در هفته‌های اخیر سه تا پنج برابر افزایش‌یافته است ... . . تا یک ماه قبل تعداد تستهای مثبت انجام شده کمتر از ۱۵درصد بود ... ولی از اواخر خرداد به ۵۰درصد رسیده است» (ایرنا ۲۵تیر).

در کرمان، «سخنگوی ستاد کرونا گفت: ابتلا به کرونا و فوت بر اثر این بیماری در استان کرمان هم‌چنان روبه افزایش است و در شبانه روز گذشته ۱۸نفر بر اثر این بیماری فوت کردند که بالاترین آمار روزانه در استان کرمان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون است» (صدا و سیمای رژیم ۲۴تیر).

در لرستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر گفت: «افزایش بی‌سابقه و روزافزون آمار مبتلایان در شهرستان پلدختر در حال وخیم شدن است که ادامه این روند مردم و شبکه بهداشت را با کمبود امکانات و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو می‌سازد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۴تیر).

در خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد: «معلوم نیست خوزستان چه وقت از وضعیت قرمز خارج شود... هم‌چنان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارد... . ۱۲شهر خوزستان قرمز، چهار شهر نارنجی و ۱۱شهر زرد هستند؛ ما وضعیت شهرهای نارنجی را نیز مانند وضعیت قرمز می‌دانیم» (ایسنا ۲۴تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵تیر۱۳۹۹ (۱۵ژوئیه۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be1bc085-039c-4a70-919c-d1f31026ff45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات