728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۶هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۶هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

  • پاسدار وحیدی وزیر کشور: با توجه به امیکرون نگرانی افزایش بیماران و گرفتاری مردم وجود دارد. شیوع امیکرون نگران‌کننده است
  • عضو کمیته علمی ستاد کرونا: ۲۷درصد تست‌های هفته گذشته امیکرون بود که نشان می‌دهد در چند هفته می‌توانیم به پیک برسیم
  • دانشگاه پزشکی شهرکرد: ابتلای چهار نفر به امیکرون قطعی است و سویه کرونا در چهارمحال و بختیاری از این زمان امیکرون است
  • دانشگاه پزشکی اراک: این احتمال وجود دارد که دچار پیک امیکرون در استان شویم

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر دوشنبه ۲۰دی۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۶هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۷۱۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۷۲۳نفر، در اردبیل به ۶۳۲۰نفر، در البرز به ۱۴۴۸۸نفر، در اصفهان به ۳۴۴۲۰نفر، در ایلام به ۴۷۴۳نفر، در تهران به ۱۱۶۰۳۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۳۹۱نفر، در خوزستان به ۲۹۹۸۵نفر، در سمنان به ۶۵۴۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۳۶۹۵نفر، در فارس به ۱۸۷۷۰نفر و در گلستان به ۱۰۸۰۵نفر رسیده است.

پاسدار وحیدی وزیر کشور رژیم گفت: «با توجه به شیوع امیکرون نگرانی برای افزایش بیماران و گرفتاری مردم وجود دارد. شیوع این سویه نگران‌کننده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۰دی۱۴۰۰).

طبرسی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «حدود ۲۷درصد کل تست‌های انجام شده در هفته گذشته مربوط به امیکرون بود که این میزان افزایش نشان می‌دهد در چند هفته آینده می‌توانیم به پیک کرونا برسیم. کمیته علمی‌ این نظر را دارد که بازگشایی مدارس و دانشگاهها حتماً به تعویق بیافتد» (روزنامه مردم‌سالاری رژیم ۲۰دی۱۴۰۰).

در چهارمحال و بختیاری، معاون دانشگاه پزشکی شهرکرد با بیان این‌که در چهارمحال و بختیاری هفت نفر مشکوک به سویه جدید کرونا هستند، گفت: «ابتلای چهار نفر به سویه امیکرون قطعی است و سویه کرونا در چهارمحال و بختیاری از این زمان امیکرون خواهد بود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰دی۱۴۰۰).

در مرکزی، معاون دانشگاه پزشکی اراک گفت: «شمار مبتلایان به امیکرون با شناسایی بیماران جدید در اراک و سایر شهرها به ۱۳مورد افزایش یافت. این احتمال وجود دارد که دچار پیک امیکرون در استان شویم» (ایسنا ۲۰دی ۱۴۰۰).

در لرستان، دانشگاه پزشکی از شناسایی موارد ابتلا به «امیکرون» در دو شهرستان دورود و خرم‌آباد خبر داد و اعلام کرد: «تاکنون سه مورد مبتلا به امیکرون در لرستان شناسایی شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰دی ۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با بستری ۹۷بیمار جدید در ۲۴ساعت گذشته، هم‌اکنون ۴۲۰بیمار بستری هستند که از این تعداد، ۷۳بیمار در بخشهای ICU، نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰دی ۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «هم‌اکنون ۳۳۳نفر مبتلا به کرونا بستری و ۳۶تن با دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند و ۸۸نفر در ICU بستری هستند» (ایکنا ۲۰دی ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰دی ۱۴۰۰ (۱۰ژانویه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d11ea16-fdd5-4306-a151-4c4e7930fd5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات