728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است

بعد از چند هفته پنهان‌کاری امروز در جلسه ستاد کرونا با حضور وزیر بهداشت، سویه اُمیکرون در ایران تایید شد

  • در تهران در هفته اخیر موارد فوت افزایش بارز داشته است. میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور پیشی گرفته است
  • دبیر کمیته علمی کووید۱۹: طی‌ هفته‌های آینده با پیک اُمیکرون مواجه می شویم. لزوم اجرای محدودیت‌ها حداقل تا چهار هفته آینده
  • مردانی: ما می‌دانستیم ورود اُمیکرون اجتناب‌ناپذیر است. ۲ تا ۳هفته آینده اکثر استانهای کشور درگیر اُمیکرون می‌شوند
  • طبرسی: خطر اُمیکرون جدی است. نقشه آبی کشور ممکن است بلافاصله به یک نقشه قرمز تبدیل شود
  • در خراسان جنوبی موارد بستری در بالاترین میزان نسبت به متوسط کشوری است و مرگ‌ومیر از متوسط کشور فراتر رفته است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر یکشنبه ۲۸آذر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۰هزار و ۱۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۸۴۵۸نفر، در اردبیل به ۶۱۹۰نفر، در اصفهان به ۳۳۷۳۵نفر، در تهران به ۱۱۴۷۶۰نفر، در خراسان شمالی به ۶۲۴۸نفر، در فارس به ۱۸۴۳۵نفر، در قزوین به ۵۷۰۴نفر، در کردستان به ۸۰۶۷نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۶۸۹نفر، در لرستان به ۱۶۲۶۵نفر، در مازندران به ۱۷۸۴۰نفر، در هرمزگان به ۸۱۲۰نفر و در یزد به ۸۰۸۳نفر رسیده است.

بعد از چند هفته تعلل و تأخیر و پنهان‌کاری جنایتکارانه امروز رژیم ضدبشری آخوندی ورود سویه اُمیکرون به ایران را رسماً تأیید کرد. سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: «در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت که با حضور دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارتخانه برگزار شد، مشاهده سویه اُمیکرون کرونا در ایران تاییدشد» (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۲۸آذر).

مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «ما می‌دانستیم ورود اُمیکرون به کشور اجتناب‌ناپذیر است. ۲ تا ۳هفته آینده اکثر استانهای کشور درگیر اُمیکرون می‌شوند» (خبرگزاری دانشجو ۲۸ آذر۱۴۰۰).

دبیر کمیته علمی کووید۱۹ گفت: «در چند هفته آینده با پیک اُمیکرون در کشور مواجه می‌شویم... محدودیتها از همین امروز حداقل تا چهار هفته آینده باید اجرا شود تا فرصتی داشته باشیم از بروز پیک اومیکرون جلوگیری کنیم» (ایرنا ۲۸آذر۱۴۰۰).

پیام طبرسی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «ممکن است دو تا سه هفته دیگر درگیر موج جدیدی با اُمیکرون شویم. اگر امروز یک مورد تشخیص دهیم، ممکن است تا ۱۷روز دیگر کشور درگیر اُمیکرون شود و نقشه آبی کشور بلافاصله به یک نقشه قرمز تبدیل شود. مدارس بحثی بسیار جدی است. اگر می‌خواهیم برای مقابله با اُمیکرون کاری کنیم، الآن وقتش است» (ایسنا ۲۸آذر۱۴۰۰).

مختاری عضو کمیته علمی ستاد کرونا با توجه به تشخیص اُمیکرون گفت: «ممکن است شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور سخت‌تر شود. ممکن است مدارس برای سه هفته به‌صورت غیرحضوری برگزار شوند» (خبزگزاری سپاه پاسداران ۲۸آذر۱۴۰۰).

در تهران، «در هفته اخیر موارد فوت افزایش بارز داشته است. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور پیشی گرفته است» (ایرنا ۲۸آذر۱۴۰۰).

خراسان جنوبی، «بروز موارد بستری در بالاترین میزان نسبت به متوسط کشوری قرار گرفته و میزان مرگ‌ومیر استان نیز از متوسط کشور فراتر رفته است» (ایرنا ۲۸آذر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸آذر۱۴۰۰ (۱۹دسامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4242a4c4-1ef7-46ec-b14a-41becc193b1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات