728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

راه‌اندازی مجدد نمایشهای جمعه، به‌رغم شروع موج ششم و افزایش شهرهای قرمز

 

  • رئیسی جلاد۶۷ به احتمال موج ششم اذعان کرد و گفت: موج جدید نباید مانند موج پنجم کشور را غافلگیر کند.
  • وزارت بهداشت رژیم: ۱۶شهرستان قرمز، ۱۱۹شهرستان نارنجی، ۲۲۷شهرستان زرد و فقط ۸۶شهرستان آبی است.
  • دانشگاه مرکزی اراک: شهرستان زرندیه در وضعیت پرخطر و قرمز قرار گرفته و زنگ خطر موج ششم کرونا به صدا درآمده است.
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: شهرستانهای پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز هستند.
  • دانشگاه پزشکی شهرکرد: احتمال پیک ششم در استان بسیار زیاد است. روز گذشته ۷۳۴بیمار کرونایی مراجعه کرده‌اند.
  • دانشگاه پزشکی مشهد گفت: بستری روزانه ۱۶۰نفر و بیماران سرپایی در حال افزایش است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱آبان۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۶۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. آذربایجان شرقی به ۱۶۱۰۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۷۰۲۸نفر، در اصفهان به ۳۱۴۶۰نفر، در تهران به ۱۰۸۳۹۶نفر، در خراسان جنوبی به ۳۹۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۸۹۵نفر، در خوزستان به ۲۸۳۸۵نفر، در فارس به ۱۶۸۶۵نفر، در قم به ۱۲۶۷۰نفر، در کرمان به ۱۲۳۴۲نفر، در گلستان به ۱۰۲۳۰نفر، در لرستان به ۱۵۳۷۵نفر، در مرکزی به ۸۴۷۳نفر، در همدان به ۸۶۵۳نفر و در یزد به ۷۶۰۳نفر رسیده است.

 

رئیسی جلاد۶۷ امروز در جلسه ستاد کرونا به ناگزیر به احتمال وقوع موج ششم کرونا اذعان کرد و گفت: «نباید اجازه دهیم موج احتمالی جدید بیماری مانند موج پنجم کشور را غافلگیر کند. . و از تکرار مشکلات کشور در مواجهه با موج پنجم جلوگیری کنیم». با این‌حال رژیم ضدبشری آخوندی بار دیگر از روز گذشته نمایشهای جمعه را برای گرم کردن بساط دین‌فروشی راه انداخته است که بدون شک باعث گسترش کرونا و به‌جای گذاشتن قربانیان بیشتر است.

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «پازل آغاز پیک ششم کرونا در حال تکمیل شدن است. جهش ۷۷درصدی شهرستانهای قرمز تنها در دو هفته از ۹شهرستان به ۱۶مورد حاکی از روند چرخش زیرپوستی ویروس منحوس در سراسر کشور است که نمی‌توان به آن بی‌تفاوت بود. آمارها هم‌اکنون در سراسر ایران ۱۶شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۹شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۷شهرستان در وضعیت زرد و ۸۶شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

در مرکزی، رئیس دانشگاه پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا گفت: «شهرستان زرندیه در وضعیت پرخطر و قرمز قرار گرفته و این زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا را در استان مرکزی به صدا درآورده است. شهرستانهای اراک، ساوه، تفرش، فراهان، آشتیان، دلیجان نیز از زرد به نارنجی تغییر وضع داده‌اند (خبرگزاری نیروی قدس ۱ آبان۱۴۰۰).

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی به‌دلیل شیوع کرونا و افزایش شهرهای قرمز و نارنجی در استان گفت «چهار شهرستان شامل پاوه، جوانرود، سرپل‌ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز به سر می‌برند و شهرستانهای کرمانشاه، هرسین، سنقر و کلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب در وضعیت "نارنجی" به سرمی برند» (ایسنا ۱ آبان۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «با توجه به افزایش مراجعه بیماران سرپایی به مراکز خدمات و اورژانس بیمارستانها در حال حاضر با هشدار اولیه جهت ورود به موج جدید کرونا مواجه هستیم. هم‌اکنون تعداد موارد بستری روزانه در خراسان رضوی حدود ۱۶۰بیمار در روز است و تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا در حال افزایش است» (ایرنا ۱ آبان۱۴۰۰).

در مازندران، شهرستان نور، مجدد وارد وضعیت پر خطر کرونایی شد. از امروز شنبه اول آبان نه تنها یک شهرستان مازندران در وضعیت نارنجی قرار گرفت بلکه ۲شهرستان هم از وضعیت آبی‌ خارج شده و زرد شده‌اند» (ایرنا ۱ آبان۱۴۰۰).

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته موارد قطعی ابتلای کرونایی ۱۷درصد و بیماران بدحال در ICU ۱۸.۸درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۱ آبان۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه پزشکی با اشاره به ابتلای ۸۵۱نفر به کرونا در ا۲۴ ساعت گذشته گفت: «هم اکنون۱۳۷۷ نفر بستری و ۲۷۹نفر در ICU و ۴۸نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱ آبان۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا گفت: «شهرهای رامهرمز و خرمشهر که در وضعیت زرد قرار داشتند، به نارنجی تبدیل شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱ آبان۱۴۰۰).

در چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه پزشکی شهرکرد گفت: «احتمال رخداد پیک ششم بیماری کووید۱۹ در استان بسیار زیاد است. روز گذشته تا ظهر امروز ۷۳۴بیمار به مراکز درمانی مراجعه داشتند» (خبرگزاری نیروی قدس ۱ آبان۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول آبان ۱۴۰۰ (۲۳ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b12c6770-bc39-4ef4-b0df-8ea2bce407b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات