728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۶۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • جان‌بابایی: افزایش بروز کرونا در چهار استان دیده شده است. موارد بیماری قارچ سیاه نیز در کشور وجود دارد.
  • خبرگزاری نیروی قدس: در البرز، کردستان، مازندران، فارس، یزد، گیلان روند کرونا صعودی است.
  • دانشگاه پزشکی ایلام: آمار بستری افراد مبتلا به کرونا از شمار افراد ترخیصی پیشی گرفته است.
  • مرکز بهداشت قم: افزایش سرعت شیوع بیماری کرونا در استان قم افزایش یافته که زنگ خطری برای شروع پیک جدید کروناست.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: شاهد ابتلای شمار زیادی به کرونا هستیم. ۱۷۷۳نفر بستری هستند و در ۲۴ساعت ۱۵نفر جان باختند.
  • کمیته اطلاع‌رسانی کرونا در کرمانشاه: ۸۵۸بستری داریم. ۳۷۶بیمار برای تزریق رمدسیویر بستری شدند که ۵۲نفر بیشتر از روز قبل بیشتر است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۸مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۶۰هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۰۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۶۹۰۸نفر، در اردبیل به ۵۷۷۰نفر، در البرز به ۱۳۵۸۳نفر، در اصفهان به ۳۱۲۸۰نفر، در تهران به ۱۰۷۹۰۶نفر، در خوزستان به ۲۸۲۵۵نفر، در زنجان به ۴۳۹۰نفر، در فارس به ۱۶۷۵۵نفر، در قزوین به ۵۲۲۴نفر، در کردستان به ۷۳۸۷نفر، در کرمانشاه به ۸۴۰۹نفر، در گلستان به ۱۰۲۰۰نفر، در گیلان به ۱۶۰۸۵نفر و در مازندران به ۱۶۹۹۰نفر رسیده است.

 

جان‌بابایی معاون وزارت بهداشت با توجه به افزایش بیماران و وجود قارچ سیاه گفت «افزایش بروز کرونا در چهار استان دیده شده است هم‌چنین موارد بیماری قارچ سیاه نیز در کشور وجود دارد» (ایسنا ۲۸مهر۱۴۰۰).

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «هنوز پیک پنجم تمام نشده فرش قرمز برای پیک ششم پهن شده است. هنوز نرخ ابتلا در مهر۱۴۰۰ نسبت به پیک‌های گذشته بالاست و خبری از کاهش کلی نیست. به‌خصوص این‌که در برخی استانها مثل البرز، کردستان، مازندران، فارس، یزد، گیلان روند صعودی با شیب ملایم داریم».

در قم رئیس مرکز بهداشت با اشاره به مثبت اعلام شدن نزدیک به ۴۴درصد تست‌های کرونا گفت: «افزایش سرعت شیوع بیماری کرونا در استان قم در روزهای اخیر افزایش یافته که زنگ خطری برای شروع پیک جدید کروناست» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۸مهر۱۴۰۰).

در ایلام، معاون دانشگاه پزشکی با ابراز نگرانی از روند افزایشی کرونا گفت: «آمار بستری افراد مبتلا به کرونا از شمار افراد ترخیصی پیشی گرفته است. این در حالی است که تعداد افراد بستری موقت هم رو به افزایش است» (ایرنا ۲۸مهر۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «هم‌چنان شاهد ابتلای شمار قابل توجهی به بیماری کرونا هستیم. هم‌اکنون ۱۷۷۳نفر بستری که از این تعداد ۱۹۱نفر در ICU مراقبتهای ویژه دریافت می‌کنند. در ۲۴ساعت گذشته ۱۵نفر جان باختند» (ایسنا ۲۸مهر۱۴۰۰).

در کرمانشاه کمیته اطلاع‌رسانی کرونا اعلام کرد: «هم اکنون۸۵۸ بیمار بستری که از این تعداد۱۶۴ نفردر‌ICU هستند و حال ۳۱نفر هم وخیم است. هم‌چنین ۳۷۶بیمار برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که نسبت به روز گذشته ۵۲نفر بیشتر است» (ایرنا ۲۸مهر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸مهر۱۴۰۰ (۲۰ اکتبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/615d51fe-a1c3-4157-95da-2ac66d276667"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات