728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۵۰۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  •  وزارت بهداشت رژیم: ۱۲۰شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۶۷شهرستان زرد، ۱۵۳شهر نارنجی و ۸شهرستان آبی هستند
  • بیمارستان کودکان علی‌اصغر: ۸۰٪ مراجعین اورژانس مبتلا به کرونا هستند. تخت‌های بیمارستانی به‌سرعت در حال پرشدن است
  • زالی: در ۲۴ساعت گذشته مراجعه بیماران سرپایی ۱۵۸۵۰مورد بوده و در مجموع ۴۸٪ تست‌های PCR هفته گذشته مثبت بوده است
  • عضو شورای شهر تهران: ۵۰درصد فوتی‌های کرونایی کشور به تهران تعلق داشته است
  • دانشگاه پزشکی اهواز: مراجعه به بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل ۶برابر و بستری و فوتی ۳برابر شده است
  • دانشگاه‌های پزشکی: در مشهد ۸۰۰ و در قم ۴۵۰بیمار کرونایی بستری هستند و ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است 

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر شنبه ۱۶بهمن ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۵۰۲هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. آمار جان‌باختگان در آذربایجان شرقی به ۱۷۳۹۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۹۵۳نفر، در اصفهان به ۳۴۹۰۰نفر، در بوشهر به ۵۶۲۹نفر، در تهران به ۱۱۷۴۳۵نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۹۰۰نفر، در خراسان جنوبی به ۴۴۸۶نفر، در خراسان رضوی به ۴۰۴۵۵نفر، در خوزستان به ۳۰۳۱۵نفر، در زنجان به ۴۸۵۰نفر، در فارس به ۱۹۰۹۰نفر، در قم به ۱۳۵۲۵نفر، در کرمانشاه به ۹۳۹۴نفر، در گلستان به ۱۰۹۲۵نفر، در گیلان به ۱۷۳۹۰نفر، در لرستان به ۱۶۶۰۰نفر، در همدان به ۹۳۰۸نفر و در یزد به ۸۳۴۳نفر رسیده است.

 

در فقدان کمترین تدابیر پیشگیرانه وضعیت قرمز سراسر کشور را فرامی‌گیرد و به اذعان وزارت بهداشت ۱۲۰شهرستان قرمز، ۱۶۷شهرستان زرد، ۱۵۳شهر نارنجی و فقط ۸شهرستان آبی هستند(ایسنا ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

 

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «بستری‌های کرونایی در تهران به ۲۳۵۷نفر می‌رسد که ۶۹۹نفر از آنها در ICU هستند. در شبانه روز گذشته ۱۵۸۵۰مراجعه سرپایی بوده و ۴۸درصد تست‌های PCR هفته گذشته مثبت بوده است»(ایسنا ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفت: «آمار فوتی‌های کرونا در تهران در حال افزایش است و ۵۰درصد فوتی‌های کرونایی کشور به تهران تعلق داشته است»(خبرگزاری سپاه پاسداران ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

 

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر با تأکید بر افزایش موارد ابتلای کودکان به کرونا، گفت: «اکنون تخت‌های بیمارستانی به‌سرعت در حال پرشدن است و اگر با همین شیب پیش رویم، به‌سرعت دچار کمبود تخت می‌شویم. حدود ۸۰درصد مراجعین اورژانس ما اکنون مبتلا به کرونا هستند»(ایسنا ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی، رئیس اطلاع‌رسانی ستاد کرونا گفت: «تعداد مراجعین سرپایی افزایش ۱۰۰درصدی داشته است. هم‌چنین در ۱۰روز اخیر، بستری‌ها افزایش ۹۰درصدی داشته و ۸۰۰بیمار بستری هستند»(خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

 

در خوزستان، مدیر شبکه بهداشت باغملک گفت: «۸۰درصد از تست‌های روزانه کرونا در باغملک مثبت هستند و آمار ابتلاء به کرونا در این شهرستان ۶۰۰درصد افزایش داشته و زنگ خطر جدی را به‌صدا درآورده است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵بهمن ۱۴۰۰).

 

دانشگاه پزشکی اهواز اعلام کرد: «هفته گذشته مراجعه به بیمارستان‌ها نسبت به هفته قبل از آن ۶برابر شده است. در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۶هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و در این مدت بستری و فوت ۳برابر شده است»(ایسنا ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «ظرفیت بیمارستان‌های در حال تکمیل است. ۴۵۰بیمار کرونایی در حال حاضر بستری هستند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

 

در همدان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «روزانه ۶ تا ۱۱کودک مبتلا به کرونا بستری می‌شوند که ۱۸ تا ۲۰درصد بستری‌ها کرونایی هستند»(ایرنا ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

 

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد بستری‌های کرونایی ۳برابر شده است و ۳شهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶بهمن ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶بهمن ۱۴۰۰ (۵فوریه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79ba8b50-0d1c-4056-857c-cb67fe2ef384"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات