728 x 90

آمار رسمی ابتلا به کرونا در ایران یک‌پنجم آمار واقعی است

کرونا در ایران
کرونا در ایران

ریک برنان، مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در غرب آسیا، دوشنبه ۲۶ اسفند در مصاحبه با رویترز تأکید کرده که داده‌ها و اطلاعات رسمی در ایران، نقطه ضعف اصلی در مسیر شیوع ویروس کرونای جدید موجود در این کشور است.

آقای برنان که به‌تازگی به ایران سفر کرده می‌گوید تست‌ها، همان‌طور که در حال حاضر در برخی کشورها هم دیده می‌شود، تنها محدود به موارد ابتلای بسیار شدید شده‌ است.

موضوع دیگری که در مورد ایران مورد توجه و تردید قرار گرفته شمار رسمی موارد ابتلا و جان‌ باختگان است. همین موضوع هم در اظهارات دکتر ریک برنان بازتاب پیدا کرده است که می‌گوید احتمالاً شمار بیماران پنج برابر بیشتر از آن چیزی‌ست که اعلام شده‌ است.

دکتر برنان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت در منطقه، می‌گوید از مراکزی در ایران دیدن کرده، و تمام آنچه در این مراکز وجود داشته از جمله ماسک‌های اکسیژن ساخت خود ایران بود.

با این حال آقای برنان ابراز نگرانی کرده که برخی تجهیزات داخلی و ساخت ایران، ممکن است امدادگران و پرسنل درمانی را با خطر ابتلا روبه‌رو کند.

‌تا اواسط اسفند ماه دست کم ۱۲تن از پزشکان و پرستاران جان خود را از دست داده بودند. با این حال طی روزهای گذشته گزارشهای تازه‌یی نیز از شمار جان‌ باختگان، منتشر شده‌ است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6bfb5037-aa00-4a17-8ef6-a8025e0f9c43"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات