728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۳هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۳هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

  • زالی: روز گذشته تلخ‌ترین روز کرونایی در تهران تجربه شد. بالاترین بستری (۱۰۳۸تن) و بالاترین فوتیها را از ابتدا تاکنون داشتیم
  • معاون ستاد کرونا در تهران: در تهران ۴۳۰۰بستری داریم که ۱۲۰۰نفر در ICUهستند
  • فرماندار تبریز: آمار فوتی‌های روزانه تبریز به بالای ۳۰نفر رسیده در حالی‌که اوایل سال کمتر از ۱۰نفر بود
  • دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی: در ۲۴ساعت گذشته ۱۹نفرفوت کردند. ۱۷۷نفر در ICU و۴۳نفر به ونتیلاتور وصل هستند
  • مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: ۲۴۴نفر از همکاران ما در مدارس و ۲۳۲دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۱نفر از همکاران ما و ۵دانش‌آموز فوت کرده‌اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۰مهر ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۰شهر از ۱۱۳هزار و ۵۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۸۳۸نفر، در آذربایجان غربی به ۲۹۶۷نفر، در اصفهان به ۵۶۱۴نفر، در ایلام به ۹۴۸نفر، در خراسان جنوبی به ۷۹۹نفر، در خراسان رضوی به ۸۴۲۹نفر، در خراسان شمالی به ۲۰۰۹نفر، در خوزستان به ۷۳۸۳نفر، در زنجان به ۱۰۶۸نفر، در فارس به ۳۰۵۶نفر، در قزوین به ۱۰۵۴نفر، در کردستان به ۲۰۹۶نفر، در کرمان به ۱۷۵۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۸۱۲نفر، در گلستان به ۳۳۳۱نفر، در گیلان به ۴۵۸۱نفر، در لرستان به ۵۰۱۸نفر، در مازندران به ۵۳۹۲نفر، در هرمزگان به ۱۵۴۰نفر، در همدان به ۳۰۱۵نفر و در یزد به ۱۵۲۱نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده خود شمار مبتلایان جدید در ۲۴ساعت گذشته را سه هزار و ۸۲۵نفر ذکر کرد که از ابتدای شیوع کرونا در ۸ماه گذشته بی‌سابقه است. وی هم‌چنین از جان باختن ۲۱۱نفر در شبانه‌روز گذشته خبر داد که از حدود دو ماه پیش به این سو بالاترین رقم است.

به‌رغم شرایط فاجعه‌بار کرونا آخوند روحانی در جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، کمترین بحثی درباره نحوه مقابله با کرونا نکرد و تنها درباره «جرائمی متناسب با تخلفات در سه سطح ادارات، اصناف و کسب و کارهای خصوصی و فضاهای عمومی» صحبت کرد و گفت: «عدم رعایت دستورالعملها در سطح جامعه، مستلزم جریمه متخلفان است به‌ویژه این‌که در ماههای پیش رو بر اثر امکان تلاقی کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا با مخاطراتی مواجه خواهیم شد که برای کنترل آن، وضع جرایم برای متخلفان را ضروری‌تر می‌سازد»

در تهران، زالی، رئیس ستاد کرونا گفت: «روز گذشته تلخ‌ترین روز کرونایی در تهران تجربه شد. بالاترین میزان مرگ و میر در استان تهران از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مربوط به دیروز بود. بالاترین میزان مرگ و میر در تهران ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۸ بود که پیک بعدی در ۴فروردین ۱۳۹۹ تجربه شد و در نوبت بعد افزایش میزان مرگ و میر را در دوم و چهارم مرداد ماه داشتیم، اما متأسفانه آمار روز قبل از همه‌ٔ پیک‌های مرگ و میر قبلی بیشتر بود. در ۲۴ساعت گذشته بالغ بر ۸۷۰بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۱۶۸بیمارهم در بخش‌های ویژه کرونا بستری شدند. در ۴۸ساعت گذشته عدد بستری جدید به هزار نفر نزدیک شده است» (ایسنا ۹مهر).

توکلی معاون ستاد کرونای تهران گفت: «در حال حاضر بالغ بر ۴۳۰۰بستری داریم که نوعأ بیماران بدحالی هستند و تقریباً ۱۲۰۰تن از آنها در ICU هستند. امروز دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۴۶بستری کودک دارد. حتی ما نوزادان آلوده به ویروس کرونا را داریم (تلویزیون رژیم ۱۰مهر).

در آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز گفت: «آمار فوتی‌های کرونا در تبریز به‌شدت افزایش یافته و سیر صعودی دارد. در اوایل سال روزانه کمتر از ۱۰نفر فوتی داشتیم اما اکنون آمار مرگ و میر کروتایی بیش از ۳۰نفر در روز شده است» (عصر ایران ۹مهر).

در آذربایجان غربی، رئیس اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به این‌که شمار قربانیان کرونا در ۲۴ساعت گذشته ۱۹نفر بوده گفت: «تعداد کل فوت‌شدگان در استان به یک‌هزار و ۶۴نفر رسیده که روند افزایشی آنان بسیار خطرناک است» (ایرنا ۹مهر).

در خراسان رضوی، مدیر کل آموزش و پرورش گفت: «۲۴۴نفر از همکاران ما در مدارس و ۲۳۲دانش‌آموز به کرونا مبتلا شده‌اند. ۲۱نفر از همکاران و ۵دانش‌آموز فوت کرده‌اند. ممکن است موارد متعددی مبتلا شده اما به ما اطلاع نداده باشند» (ایسنا ۹مهر)

در فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «مجموع جان‌باختگان به ۹۹۱نفر رسید. هم‌اکنون ۸۰۹بیمار در بیمارستانهای استان بستری هستند که ۹۲تن در ICU هستند». (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۰مهر)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۰مهر۱۳۹۹ (اول اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7487b7f-fcd4-4cbc-8230-b11c14cbd261"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات