728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۵۰شهر کشور از ۱۱۴هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

  • معاون وزارت بهداشت: بسیاری از فوتی‌ها قابل پیشگیری است. اگر تعداد بیماران کرونایی افزایش پیدا کند، بیمارستانهای ما پاسخگو نخواهند بود.
  • محرز: احتمال افزایش تعداد مرگ و میرها به روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰مرگ وجود دارد.
  • زالی: بیش از ۲۰هزار پرستار در کشور و ۶هزار پزشک و پرستار در تهران به کرونا مبتلا شده و ۳۰۰نفر از کادر درمان جان باختند.
  • دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: آمار روزانه ابتلا به کرونا در اصفهان از ۱۵۰۰نفر عبور کرد.
  • دانشگاه علوم پزشکی ایلام: با افزایش بی‌سابقه بستری‌ها، بدترین روز کرونایی در این استان رقم خورد.
  • خانم مریم رجوی ضمن همدردی با مردم داغدار به‌ویژه بستگان قربانیان کرونا در تهران تا اصفهان و آذربایجان شرقی و خوزستان و قم و لرستان و آذربایجان غربی و چهارگوشه ایران گفت علت اصلی فاجعه که هر روز ابعاد آن گسترده‌تر می‌شود سیاست‌های جنایتکارانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران است. ۸ماه است خامنه‌ای از ۱۰۰۰میلیارد دلاری که از دارایی و ثروت مردم ایران به‌سرقت برده، چیزی برای زحمتکشان هزینه نکرده و آنها را برای حداقل معیشت به قربانگاه کرونا فرستاده است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۱۱مهر۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۵۰شهر از ۱۱۴هزار و ۳۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۸۸۸نفر، در البرز به ۳۱۵۵نفر، در اصفهان به ۵۶۸۴نفر، در بوشهر به ۱۳۹۵نفر، در تهران به ۲۷۰۷۱نفر، در خراسان رضوی به ۸۴۷۴نفر، در خوزستان به ۷۴۳۳نفر، در سمنان به ۱۵۶۱نفر، در قم به ۵۰۲۰نفر، در کرمانشاه به ۲۵۲۸نفر، در گلستان به ۳۳۵۱نفر، در گیلان به ۴۶۲۱نفر، در لرستان به ۵۰۵۲نفر، در مازندران به ۵۴۱۲نفر، در مرکزی به ۱۴۹۰نفر، در همدان به ۳۰۳۲نفر و در یزد به ۱۵۴۱نفر رسیده است.

بابایی، معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «بسیاری از این فوتی‌ها قابل پیشگیری است. بیشترین نگرانیها تختهای بیمارستانی است. اگر تعداد بیماران کرونایی افزایش پیدا کند، بیمارستانهای ما پاسخگو نخواهند بود و ممکن است گروه‌های دیگر مثل بیماران سرطانی و سکته‌های قلبی و مغزی آسیب ببینند» (همشهری ۱۱مهر).

مینو محرز، عضو ستاد علمی کرونا از «احتمال افزایش تعداد مرگ و میرها به روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ مرگ» خبر داد و گفت: «زمانیکه تعداد بیماران و به‌ویژه بیماران بدحال افزایش یابد، باید انتظار افزایش تعداد مرگ و میرها را هم داشت» (ایسنا ۱۱مهر).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «بیش از ۲۰هزار پرستار در کشور مبتلا به بیماری کرونا شده‌اند. ۶هزار پزشک و پرستار در تهران مبتلا شدند». وی با تأکید بر این‌که تاکنون ۳۰۰نفر از کادر درمانی در اثر کرونا فوت کرده‌اند تأکید کرد «نیروهای ما در حال فرسایش هستند و برای مقابله با بیماری کرونا نیازمند نیروی تازه نفس هستیم» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۰مهر).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی از «شناسایی یک‌هزار و ۵۰۲بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به‌جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل طی ۲۴ساعت اخیر» خبر داد و گفت: «ظرفیت بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تکمیل است، از روز گذشته تاکنون ۲۰۲بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای اصفهان بستری شده‌اند. هم‌چنین در حال حاضر ۲۴۹بیمار مبتلا در ICU نگهداری می‌شوند. مجموع کل فوتی‌ها ۲۶نفر بوده که ۱۸نفر از آنها مثبت کرونا بوده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰مهر).

در آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد بستریهای کرونا در آذربایجان شرقی را ۱۰۵۰نفر اعلام کرد و گفت: «هم‌اکنون ۲۳۰نفر در ICU بستری بوده و ۱۲۰نفر تحت نفس مصنوعی هستند. در بازدیدی که امروز داشتیم بخش‌های اهر و هریس مملو از بیماران مبتلا به کرونا بود؛ در حال حاضر هیچ نقطه سفید و یا زردی در استان نداریم. از دیدگاه ما تمامی شهرستانهای استان قرمز هستند» (ایسنا ۱۰مهر).

در قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی از بستری شدن ۱۲۶بیمار کرونایی در ۲۴ساعت گذشته خبر داد و گفت: «در حال حاضر ۷۴۴نفر مشکوک به کرونا در قم بستری هستند که حال ۱۳۲نفر از آنها وخیم است. در ۲۴ساعت گذشته سیزده نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۰مهر).

در ایلام، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: «با افزایش بی‌سابقه بستری‌ها، بدترین روز کرونایی از زمان شیوع تاکنون در این استان رقم خورد. روز ۱۰مهر، آمار بستریهای کرونا به تعداد بی‌سابقه ۱۸۰ افزایش یافت» (ایرنا ۱۱مهر).

در خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: «۱۱شهر استان شامل شهرهای اهواز، امیدیه، آغاجاری، بهبهان، آبادان، شوشتر، باغملک، خرمشهر، ایذه، رامهرمز و کارون در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرهای مسجدسلیمان، دزفول، شادگان و رامشیر نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار گرفته‌اند. وضعیت فوت ناشی از کرونا نیز بسیار نگران‌کننده است و در چند روز گذشته شاهد فوت افراد جوان و میانسال بوده‌ایم» (ایسنا ۱۰مهر).

خانم مریم رجوی ضمن همدردی با مردم داغدار به‌ویژه بستگان قربانیان کرونا در تهران تا اصفهان و آذربایجان شرقی و خوزستان و قم و لرستان و آذربایجان غربی و چهارگوشه ایران گفت علت اصلی فاجعه که هر روز ابعاد آن گسترده‌تر می‌شود سیاست‌های جنایتکارانه فاشیسم دینی حاکم بر ایران است. خامنه‌ای و روحانی کمترین قیمتی توسط رژیم برای مقابله با کرونا نمی‌دهند و عمد دارند همهٔ قیمت از زندگی و جان و مال مردم ایران پرداخت شود. به‌عنوان نمونه، آخوند روحانی دیروز نه‌تنها هیچ حرفی در مورد نحوه مقابله با فاجعه گسترش‌یابنده نزد بلکه تنها موضوع مورد توجهش اخاذی به بهانه کرونا و جریمهٔ کسانی بود که پروتکلها را رعایت نمی‌کنند. این در حالیست که ۸ماه است خامنه‌ای از ۱۰۰۰میلیارد دلاری که از دارایی و ثروت مردم ایران به سرقت برده، چیزی برای زحمتکشان هزینه نکرده و آنها را برای حداقل معیشت به قربانگاه کرونا فرستاده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱مهر۱۳۹۹ (۲ اکتبر۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a9f6f9b-d4b5-4ac1-81f7-022caeb80a4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات