728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۰۳شهر کشور از ۹۳هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۰۳شهر کشور از ۹۳هزار و ۹۰۰نفربیشتر است

  • حق‌شناس عضو شورای شهر تهران: افراد تهدید شده‌اند که آمار واقعی ندهند و اطلاعات سپاه به همین خاطر از من شکایت کرده است
  • نمکی وزیر بهداشت رژیم: ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم که شاهد هم زمانی کرونا و آنفلوانزا باشیم
  • حریرچی معاون وزیر: در ۶ماه گذشته ۱۴درصد افرادی که مبتلا به کرونا شده بودند، دوباره مبتلا شدند
  • محرز از ستاد کرونا: پاییز امسال متفاوت‌تر خواهد بود و تلفیقی از ویروس کرونا و آنفلوآنزا را شاهد خواهیم بود. باید خودمان را برای گرفتاریهای بیشتر آماده کنیم
  • دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: در موج دوم، تعداد جان‌باختگان در جنوب استان کرمان به ۸نفر در روز هم رسیده است. اگر پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم های محرم رعایت نشوند، شاهد موج سوم کرونا قبل از پاییز در این منطقه خواهیم بود

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۳شهریور۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۰۳شهر ایران متأسفانه از ۹۳هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۷۵۹نفر، در اصفهان به ۴۲۰۶نفر، در ایلام به ۷۸۰نفر، در بوشهر به ۱۱۴۷نفر، در تهران به ۲۲۸۸۵نفر، در خراسان جنوبی به ۴۹۴نفر، در خراسان شمالی به ۱۴۸۹نفر، در سمنان به ۱۱۹۸نفر، در کردستان به ۱۸۷۴نفر، در کرمان به ۱۴۹۲نفر، در گلستان به ۲۷۲۱نفر، در گیلان به ۳۹۲۱نفر، در مازندران به ۴۴۶۳نفر، در مرکزی به ۱۱۹۱نفر و در همدان به ۲۴۲۸نفر رسیده است.

حق‌شناس عضو شورای شهر درباره آمار قربانیان گفت: «ما می‌دیدیم مثلاً در بهشت زهرا ۱۲۰ تا ۱۳۰ تا داریم دفن می‌کنیم بعد آماری که (وزارت بهداشت) اعلام می‌کند از کل کشور برابری می‌کند با آمار بهشت زهرا».

وی با اشاره به این‌که اطلاعات سپاه از او به‌خاطر پیگیری آمار واقعی قربانیان شکایت کرده است افزود در پاسخ پیگیریهایش درباره آمار واقعی از مرجع ذیربط «فهمیدم بهش گفتند حق نداری بدهی. تهدید شده بود... آخر سر قبول کرد شهردار تهران که اس.ام.اسی این آمار را بدهد به آقای هاشمی که بگذارد توی گروه شورا. بعد بنویسد زیرش محرمانه... . نامه آمد از وزیر محترم دولت که این مطالب را علنی مطرح نکنید، توی جلسه خصوصی دنبال کنید... خدا آخر و عاقبت همه کسانی را (که) هم خیانت می‌کنند در حق جان مردم، مال مردم و منافع مردم، به خیر بکند» (اعتماد آنلاین ۱شهریور).

نمکی وزیر بهداشت رژیم گفت: «ممکن است پاییز سختی در پیش داشته باشیم که شاید شاهد هم زمانی کرونا و آنفلوانزا باشیم» (خبرگزاری نیروی قدس ۲شهریور).

حریرچی معاون وزیر بهداشت گفت: «در ۶ماه گذشته ۱۴درصد افرادی که مبتلا به کرونا شده بودند، دوباره مبتلا شدند؛ میزان بستری و مرگ و میر مبتلایان به کرونا به‌طور میانگین از زمان اوج شیوع کرونا که در فروردین داشتیم، بیشتر است، با سرد شدن هوا احتمال ابتلا به بیماری کرونا و آنفلوانزا بالاتر خواهد رفت» (جوان ارگان س‍پاه پاسداران ۳شهریور).

مینو محرز، عضو ستاد کرونا: «پاییز امسال تلفیقی از ویروس کرونا و آنفلوآنزا را شاهد خواهیم بود. در شرایط کنونی ما اصلاً نمی‌دانیم در پائیز و زمستان چه بلایی قرار است سر جامعه بیاید. باید خودمان را برای گرفتاریهای بیشتر آماده کنیم. بسیاری از این عزاداریها متناسب با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت نبوده است. وزارت بهداشت زدن ایستگاه، موکب و تکیه‌ها را ممنوع کرده است. این در حالی است که در سطح شهر موکب‌های زیادی راه‌اندازی شده است...

بسیاری از تجمعات در عزاداریها با جمعیت زیاد برگزار شده است. در محیط‌های بسته‌ای که کولر روشن است رطوبت وجود دارد و این رطوبت میزان سرایت ویروس را زیاد می‌کند. در چنین شرایطی حتی اگر افراد ماسک نیز بزنند باز احتمال انتقال ویروس وجود دارد. از همه مهم‌تر این‌که در اشک چشم ویروس وجود دارد و کسانی که گریه می‌کنند و دست خود را به همه‌جا می‌زنند خطرناک هستند و می‌توانند ویروس را به دیگران انتقال بدهند» (ایرنا ۳شهریور).

در کرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن هشدار نسبت به موج سوم کرونا در جنوب کرمان گفت: «در موج دوم تعداد جان‌باختگان به ۸نفر در روز هم رسیده است. اگر پروتکل‌های بهداشتی در محرم رعایت نشوند، شاهد موج سوم کرونا قبل از پاییز در این منطقه خواهیم بود» (ایسنا ۳شهریور).

در مازندران، «شرایط هم‌چنان نگران‌کننده است و این استان روزهای پرتب و تابی را طی می‌کند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم‌اکنون ۷۶۴نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد در مراکز (تحت پوشش دانشگاه) بستری هستند که از این تعداد ۲۰۲نفر در بخش‌های ویژه بستری هستند» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲شهریور).

یک روزنامه حکومتی در مورد اظهارات دیروز روحانی که مدعی شد اقتصاد ایران تنها ۳درصد در کرونا آسیب دیده است نوشت: «بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران معتقدند رقم ۳درصد بسیار ناچیز است. اگر اثرات کرونا را بر تمام کسب‌وکارها تجزیه و تحلیل کنیم خواهیم دید که بخش عمده‌یی از کسب‌وکارهای کشور به‌خصوص مشاغل خُرد به اجبار تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند، بسیاری از افراد پدیده تعدیل نیرو را لمس کردند، قدرت خرید کاهش پیدا کرد و رکود دامنه‌دارتر شد. با توجه به این مسائل و بررسی زیان هر یک از بخش‌های اقتصادی به شکل جداگانه، اثرات ویروس کرونا بر اقتصاد ایران عددهای بالاتری خواهد بود» (روزنامه ابتکار ۳شهریور).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳شهریور۱۳۹۹ (۲۴ اوت ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04e1a1a7-851b-4d3b-a9a9-9e82efaf4f42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات