728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۰هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۶۰هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

 

  • بنا بر گزارش مجاهدین خلق از ۵۴۷شهر در سراسر کشور عدد جان‌باختگان کرونا در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۱۷۰۰نفر است.
  • معاون وزارت بهداشت: حتی اگر وضعیت فعلی بدتر نشود تعداد مرگ و میر روزانه به ۸۰۰نفر می‌رسد.
  • ایلنا: «همه جای کشور بوی مرگ می‌دهد، واکسن‌هایی که می‌توانست جان هزاران نفر را نجات دهد وارد نشد.
  • بیمارستان امام رضا مشهد: عدد فوتیها را باید ضرب‌در سه‌ونیم بکنیم. آمار فوتیهای بهشت رضا بین ۲۰۰الی ۲۱۰نفر است. یک روز فوتیها را بالا و یک روز پایین عنوان می‌کنند و نوعی بازی با اعداد شده است.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: بستریهای استان به ۵۰۰۰نزدیک شده، ۴۱۵نفر در ICU هستند و ۳۵فوتی در ۲۴ساعت داشته‌ایم.
  • خانم مریم رجوی: انبوه جان‌باختگان کرونا، قلب هر انسان آزاده‌ای را بدرد می‌آورد. نتیجه سیاست‌های چپاولگرانه و جنایتکارانه رژیمی که فقط به فکر حفظ حاکمیت ننگین ولایت فقیه است و سلامتی مردم کمترین ارزشی برایش ندارد. ممنوع کردن ورود واکسن، عدم تأمین حداقل هزینه زحمتکشان و فرستادن آنها به سرکار برای تأمین قوت لایموت، نپرداختن حقوق کادر درمان و... . بخشی از عملکرد خامنه‌ای در تشدید کروناست. تنها با سرنگونی رژیم و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم این فجایع پایان می‌یابد.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۲۲مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۶۰هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۲۹۳۳نفر، در اردبیل به ۴۳۸۰نفر، در البرز به ۱۰۵۷۸نفر، در اصفهان به ۲۴۲۶۰نفر، در بوشهر به ۴۱۶۹نفر، در تهران به ۸۴۷۴۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۸۹۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۲۵۸۵نفر، در خوزستان به ۲۲۶۷۱نفر، در سمنان به ۵۵۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۶۲۵نفر، در فارس به ۱۲۵۵۲نفر، در قزوین به ۴۰۳۹نفر، در قم به ۱۰۴۸۵نفر، در کردستان به ۵۸۲۷نفر، در کرمان به ۹۰۶۸نفر، در گلستان به ۸۵۷۵نفر، در گیلان به ۱۱۸۴۵نفر، در مازندران به ۱۴۰۰۰نفر، در مرکزی به ۷۱۵۳نفر، در همدان به ۷۳۴۸نفر و در یزد به ۶۳۰۳نفر رسیده است.

رئیسی جلاد ۶۷ در ادامه دروغگویی‌های روحانی گفت: «دارو به اندازه کافی وجود دارد و روند واکسیناسیون نیز سرعت خواهد گرفت». در حالی‌که همه پزشکان و کارشناسان خواستار تعطیلی دو هفته‌یی و عدم برگزاری مراسم عزاداری هستند این آخوند جنایتکار گفت: «اعتقاد و باور قلبی داریم که این سوگواریها می‌تواند تاثیر مثبتی در روح و روان جامعه و زندگی مردم داشته باشد».

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به نمکی نوشت: تعداد مرگ و میر «بر اساس مدل‌های پیش‌بینی موجود با فرض ادامه روند فعلی (و نه بدتر شدن وضعیت که بسیار محتمل است) می‌تواند به ۸۰۰نفر در روز برسد» (ایسنا ۲۱مرداد۱۴۰۰).

خبرگزاری حکومتی ایلنا امروز نوشت: «همه جای کشور بوی مرگ می‌دهد، در هیچ خانه‌یی نیست که در سوگ عزیزی صدای شیون نیاید. واکسن‌هایی که می‌توانست جان هزاران نفر را نجات دهد تا مردم وارد پیک پنجم، شاید پس از آن ششم و هفتم و... نشوند؛ وارد نشد. بسیاری کشورها در جشن برداشتن ماسک شادی می‌کنند و مردم ما در موج های پیاپی کرونا» (ایلنا ۲۲مرداد۱۴۰۰).

در تهران، صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی خمینی گفت: «بخش‌های بیمارستان همگی پر هستند تعداد زیادی از بیماران منتظر ICU هستند. این حجم از مراجعین و بستریها بی‌سابقه است. این در حالی است که بسیاری از بیماران را پس از تزریق دارو به منزل می‌فرستیم در غیراین صورت مجتمع بیمارستانی نیازمند ۱۲۰۰تخت اضافه بود» (خبرگزاری حکومتی مهر۲۲مرداد۱۴۰۰).

رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر گفت: «ورودی اطفال مبتلا به کرونا به بیمارستان حداقل ۲برابر شده است. مجبور شدیم کلینیک تنفسی مستقلی باز کنیم» (ایسنا ۲۲مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، مدیر بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا مشهد: «عدد فوتیها را باید ضرب‌در سه تا سه‌ونیم بکنیم. تنها آمار فوتیهای بهشت رضا بین ۲۰۰الی ۲۱۰نفر است. یک روز فوتیها را بالا و یک روز پایین عنوان می‌کنند و نوعی بازی با اعداد شده است» (عصر ایران ۲۲مرداد۱۴۰۰). روزنامه حکومتی همشهری امروز نوشت: «به اعتقاد پزشکان و کادر درمان فاجعه در مشهد رقم خورده است. ۳۱۷۰بیمار کرونایی بستری هستند و روزانه ۷۲۰بیمار جدید بستری می‌شوند. هیچ‌کس انگار باور ندارد مشهد در وضعیت سیاه است» (همشهری ۲۲مرداد۱۴۰۰).

در اردبیل، سرپرست فرمانداری خلخال گفت: «در حال حاضر تمامی‌ بخشهای تنها بیمارستان خلخال حتی سالنهای غذا خوری نیز به استقرار تخت‌های پذیرش بیماران کووید. ۱۹ تخصیص داده شده است» (ایرنا ۲۲مرداد۱۴۰۰).

در ایلام، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در مرداد ماه تعداد فوتی‌های کرونا چهار برابر شده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲مرداد۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «تعداد بستریهای استان به ۵۰۰۰نفر نزدیک شده است. از این تعداد ۴۱۵نفر در ICU بستری شدند. در ۲۴ساعت گذشته ۳۵بیمار جان خود را از دست داده‌اند» (شفقنا ۲۲مرداد۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «فوتی‌های روزانه کرونا هم‌چنان افزایشی بوده و طی ۲۴ساعت گذشته به ۲۱نفر رسید که طی سه ماه گذشته بی‌سابقه است» (شفقنا ۲۲مرداد۱۴۰۰).

 

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: انبوه جان‌باختگان کرونا و این‌که هر روز هزاران تن از هموطنانمان داغدار می‌شوند، قلب هر انسان آزاده و شرافتمندی را بدرد می‌آورد. این نتیجه سیاست‌های چپاولگرانه و جنایتکارانه رژیمی است که فقط به فکر حفظ حاکمیت ننگین ولایت فقیه است و جان و سلامتی مردم کمترین ارزشی برایش ندارد. ممنوع کردن ورود واکسن، عدم تأمین حداقل هزینه زحمتکشان و فرستادن آنها به سرکار برای تأمین قوت لایموت، نپرداختن حقوق کادر درمان و... . بخشی از عملکرد خامنه‌ای و رژیم آخوندی در تشدید کروناست. تنها با سرنگونی رژیم و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم این فجایع پایان می‌یابد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲مرداد۱۴۰۰ (۱۳اوت ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/476dea7e-3d4c-4bd0-84f6-402a0269f3e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات