728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۷هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۵۷هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

  • رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه: سیستم درمانی کشور فرو ریخته، مریض‌های با اکسیژن ۵۰درصد در بخش بستری شده‌اند و آنجا فقط صبر می‌کنند تا مریض فوت کند.
  • زالی: ما انتظار نداریم روزهای آینده تغییر شگرفی اتفاق افتد. دیروز ۲۲۷۰۰ مراجعین سرپایی در استان تهران بودند.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: هم‌اکنون تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا در مشهد به بیش از ۲۰۰نفر در روز افزایش یافته است.
  • کادر درمانی بیمارستان قائم مشهد: سردخانه‌های بیمارستان پر از اجساد است. اسم این را می‌شود گذاشت سونامی مرگ.
  • نماینده مجلس ارتجاع: به‌دلیل کمبود تخت در بیمارستانها، بیماران را در خیابان‌ها بستری می‌کنند.
  • مریم رجوی: با تسلیت به عموم مردم به‌ویژه مردم مشهد گفت: در نتیجه سیاست‌های چپاولگرانه و جنایتکارانه رژیم ایران بالاترین جان‌باختگان را در جهان دارد. بخش عمده فاجعه قابل پیشگیری بود و خامنه‌ای مسئول مستقیم آنست. این در عداد جنایت علیه بشریت است و سردمداران رژیم باید در برابر عدالت قرار گیرند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۰مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۵۷هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۲۸۳۸نفر، در اردبیل به ۴۳۴۰نفر، در البرز به ۱۰۴۶۸نفر، در اصفهان به ۲۴۰۷۰نفر، در بوشهر به ۴۱۲۹نفر، در تهران به ۸۳۸۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۲۰۳۵نفر، در خوزستان به ۲۲۵۲۶نفر، در زنجان به ۳۷۶۵نفر، در سمنان به ۵۵۷۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۵۰۵نفر، در فارس به ۱۲۳۸۷نفر، در قم به ۱۰۴۴۵نفر، در کردستان به ۵۸۰۲نفر، در کرمان به ۸۹۶۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۷۲۹نفر، در گلستان به ۸۴۵۰نفر، در گیلان به ۱۱۶۳۵نفر، در مازندران به ۱۳۸۷۰نفر، در مرکزی به ۷۱۲۳نفر، در هرمزگان به ۶۱۷۵نفر، در همدان به ۷۳۱۸نفر و در یزد به ۶۲۴۸نفر رسیده است.

امروز خامنه‌ای در وحشت از قیام و اعتراضات مردمی مفتضحانه از ممنوعیت واردات واکسن عقب‌نشینی کرد و گفت: «واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید به هر شکل ممکن تأمین شود». به‌رغم درخواستهای مکرر پزشکان و کارشناسان برای تعطیلی کامل، خامنه‌ای گفت این موضوع «تخصصی و نیازمند بررسی در ستاد ملی کرونا» است. علاوه بر این وی برای رونق دادن به بساط دین‌فروشی خود بر عزاداری محرم تأکید کرد و گفت ملت و کشور که اسم مستعار نظام منحوس ولایت فقیه است «به این مجالس با برکت احتیاج دارد».

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود شمار بیماران وخیم را ۶۹۳۲نفر و مبتلایان جدید را ۴۲۵۴۱نفر اعلام کرد که هر دو رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایسنا ۲۰مرداد ۱۴۰۰).

سوادکوهی، رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران، با تأکید بر این‌که سیستم درمانی کشور فرو ریخته است گفت: «وقتی مریض را در محوطه بیمارستان درمان کنید یعنی سیستم درمانی فرو ریخته است. وضعیت بیمارستانهای دولتی فاجعه است، مریض‌هایی با میزان اکسیژن ۵۰درصد در بخش بستری شده‌اند و آنجا فقط صبر می‌کنند تا مریض فوت کند» (خبرآنلاین ۲۰مرداد ۱۴۰۰).

در تهران زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «دیروز ۲۲۷۰۰نفر مراجعین سرپایی ما در استان بودند. در حال حاضر ۹۴۸۴بیمار در تهران بستری هستند که حدود ۲۵۰۰نفر کماکان در بخش ICU بستری هستند» (ایسنا ۲۰مرداد ۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه مشهد اعلام کرد: «طبق بررسی‌های انجام شده ۱۰۰درصد نمونه‌های آزمایشگاهی از نوع سویه دلتای کرونا بوده است. تعداد فوت‌شدگان در مشهد به بیش از ۲۰۰نفر در روز افزایش یافته است» (ایرنا ۲۰مرداد۱۴۰۰). یک کادر درمانی بیمارستان قائم مشهدگفت: «اینجا فقط یکی از سردخانه‌ها است که پر از اجساد بیماران کرونایی است. فوتیها فقط به اینجا خلاصه نمی‌شود. متأسفانه شرایط اصلاً خوب نیست شاید اسم این موقعیت را می‌شود گذاشت سونامی مرگ» (اقتصاد آنلاین ۲۰مرداد۱۴۰۰).

معاون دانشکده پزشکی نیشابور گفت: «وضعیت فوق بحرانی است. ظرفیت مراکز درمانی نیشابور تکمیل شده و به‌دنبال حسینیه یا ورزشگاه با شرایط مناسب برای بستری بیماران هستیم» (ایرنا ۲۰مرداد ۱۴۰۰).

در مازندران، بابایی نماینده ساری در مجلس ارتجاع گفت: «از هر هزار نفر۳۰ نفر به‌دلیل کرونا بستری می‌شوند. فوت ۵۰نفر در هر مرکز درمانی در شأن مردم نیست، قطعی‌های برق موجب قتل‌عام شده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۰مرداد۱۴۰۰).

در گیلان، دلخوش نماینده مجلس ارتجاع گفت: «بیماران را در خیابان‌ها بستری می‌کنند و دارو و تجهیزات هم وجود ندارد» (ایسنا ۲۰ مرداد۱۴۰۰). معاون دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۴۴بیمار جان خود را از دست دادند. اگر مهار نشود بیمارستانهای گیلان توان ارایه خدمات به بیماران را نخواهد داشت» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲۰مرداد۱۴۰۰).

در خوزستان رئیس بیمارستان خمینی اهواز گفت: Lدر چند روز اخیر شاهد هجوم بی‌سابقه بیماران هستیم به‌طوری که ناچار شدیم پنج بخش را از مدار تخصصی خود خارج کنیم و به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم» (ایسنا ۲۰مرداد ۱۴۰۰).

در گلستان، کرونا در وضعیت سیاه قرار گرفته و به‌گفته معاون دانشگاه پزشکی «حدود ۲هزار بیمار کرونایی بستری هستند که با۱۰ برابر بیمار در خانه‌ها، شرایط خوبی نداریم. مرگ‌های ما در ۲۴ساعت به ۴۰تن رسیده است» (فرارو ۲۰مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «سه هزار کپسول اکسیژن در استان کم است. ورودی بیماران کرونایی از ۵۰۰نفر در روز گذشته است». سخنگوی همین دانشگاه گفت: «تنها راه‌حل قطعی، قرنطینه کامل است. اگر این کار را نکنیم، کارخانه تولید بیمار به هیچ‌وجه متوقف نمی‌شود و فکر می‌کنم، نتوانیم حتی قله‌ای برای موج پنجم متصور باشیم» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۰مرداد۱۴۰۰).

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت با ابراز عمیق‌ترین تسلیتها و همدردیها به‌ویژه مردم مشهد که به‌خاطر سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم با سونامی مرگ مواجهند گفت: در نتیجه این سیاست‌ها میهن ما با اختلاف زیاد بالاترین مبتلایان و جان‌باختگان را در جهان دارد. بخش عمده فاجعه قابل پیشگیری بود. نظام منحوس ولایت فقیه مسئول مستقیم این مرگها هستند. این در عداد جنایت علیه بشریت است و خامنه‌ای و سردمداران رژیم باید به‌خاطر آن در برابر عدالت قرار گیرند

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰مرداد۱۴۰۰ (۱۱ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dd9b3c8-a219-4170-b15e-7f985ec8de89"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات