728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۴۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • وزارت بهداشت جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته ۴۳۴نفر (بالاترین رقم در ۹۹روز) بود. بیماران ICU ۶۱۷۰نفر، بالاترین رقم از زمان شروع پاندمی است. آمار بستریها وخیم‌ترین وضعیت از ابتدای کروناست.
  • دانشگاه پزشکی و شهرداری مشهد: از ۱۴۴۴بستری۴۳۲نفر در ICU هستند و فوتیهای مشهد در مرز سه رقمی شدن است.
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته ۲.۵ تا ۳برابر شده است.
  • فرماندار شهرستان بویراحمد: ظرفیت پذیرش بیمارستانهای یاسوج و حتی راهروهای بیمارستانها تکمیل شده است.
  • طبق آمارهای حکومتی ۱۰۰۰نفر در بابل، ۱۴۴۴نفر در مشهد، ۲۰۰۰نفر در گلستان، ۲۷۷۴نفر در اصفهان و ۳۹۵۱نفر در فارس بستری هستند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۴مرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۴۸هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان غربی به ۱۲۶۵۳نفر، در اردبیل به ۴۱۹۰نفر، در البرز به ۱۰۱۸۸نفر، در اصفهان به ۲۳۵۸۵نفر، در ایلام به ۳۵۸۱نفر، در بوشهر به ۳۹۷۴نفر، در تهران به ۸۱۶۵۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۸۱۵نفر، در خراسان رضوی به ۲۱۲۱۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۷۸۴نفر، در خوزستان به ۲۲۰۸۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۰۰۸۵نفر، در فارس به ۱۱۹۶۷نفر، در قم به ۱۰۳۳۵نفر، در کرمان به ۸۶۸۳نفر، در گلستان به۸۲۴۰ نفر، در گیلان به ۱۱۲۴۱نفر، در لرستان به ۱۳۰۸۰نفر، در مازندران به ۱۳۵۰۵نفر، در هرمزگان به ۵۹۷۵نفر، در همدان به ۷۲۱۳نفر و در یزد به۶۰۸۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم بار دیگر در آمار مهندسی شده جان‌باختگان در ۲۴ساعت گذشته را ۴۳۴نفر (بالاترین رقم در ۹۹روز گذشته) بیماران ICU را ۶۱۷۰نفر اعلام کرد که رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است. گزارش وزارت بهداشت می‌افزاید: «آمار بستری کرونا در کشور در وخیم‌ترین وضعیت از ابتدای شیوع بیماری قرار گرفته است. تا سیزدهم مرداد، ۵۳۱روز از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران گذشت. استانهای اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان با بدترین آمار بستری از ابتدای کرونا مواجه هستند. باید منتظر مرگ بالای ۱۰هزار در ادامه خیز پنجم باشیم. تعطیلی فوری شهر‌های قرمز برای جلوگیری از افزایش موارد مرگ ضروری است» (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۱۴مرداد ۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «۳۹۵۱نفر در بیمارستانهای استان بستری هستند که ۳۳۷نفر در ICU مراقبتهای ویژه دریافت می‌کنند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴مرداد۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد گفت: «امروز شاهد شرایط حاد در وضعیت فوتی‌های بهشت رضوان هستیم. این آرامستان چندین برابر ظرفیت خود در حال خدمت‌رسانی است. شهر مشهد از لحاظ تعداد فوتی کرونا در مرز سه رقمی شدن است و نگران تشدید تعداد اموات و فاجعه‌یی بزرگ خواهیم بود». معاون دانشگاه پزشکی گفت: «۱۴۴۴ بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۴۳۲نفر در بخش ICU به سر می‌برند» (ایسنا ۱۴مرداد۱۴۰۰)

در مازندران، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «مراکز بستری موقت در شهرهای مختلف در حال راه‌اندازی است. با افزایش بستری بیماران مبتلا به دلتا کرونا، مصرف اکسیژن ۵برابر و ظرفیت دستگاههای اکسیژن ساز به ۳برابر افزایش یافت». معاون دانشگاه پزشکی بابل گفت: «بستری بیماران کرونایی در بابل بسیار بیشتر از موج‌های قبلی است، بیش از یک‌هزار نفر در بابل بستری هستند کادر درمانی دقایق نفس‌گیری را پشت سر می‌گذارند و اگر این روند ادامه یابد سیستم درمانی مختل خواهد شد» (ایسنا ۱۴مرداد ۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «بیماران کرونایی مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته ۲.۵ تا ۳برابر شده است. تختهای بیمارستانها در حال پر شدن هستند و کمبود پرستار وجود دارد» (ایسنا ۱۴مرداد۱۴۰۰).

در کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: «ظرفیت پذیرش بیمار در بیمارستانهای یاسوج و حتی راهروهای بیمارستانها تکمیل شده و در صورت ادامه این روند از بیمارستان صحرایی استفاده می‌کنیم» (ایرنا ۱۴مرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هم‌اکنون ۲۷۷۴نفر بستری هستند، ۳۷۹نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۲۸بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴مرداد۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «تعداد بستریهای به حدود دو هزار نفر رسیده است. ۲۰۴نفر در ICU و ۷۹نفر هم به ونتیلاتور متصل هستند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴مرداد۱۴۰۰».

در سیستان و بلوچستان، مدیرکل انتقال خون گفت: «با توجه به بحران کرونا در استان و افزایش تعداد مرگ و میر و موارد ابتلاء، میزان ذخایر خونی به‌شدت کاهش یافته است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۴مرداد۱۴۰۰».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴مرداد۱۴۰۰ (۵ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d17c841e-75f3-44fb-93be-593f7acec066"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات