728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

وزارت بهداشت شمار مبتلایان جدید را ۳۱۸۱۴نفر اعلام کرد که از ابتدا تاکنون بی‌سابقه است

  • سازمان نظام پزشکی: اگر مدیریت به همین منوال ادامه پیدا کند، پیک ششم نیز به‌سادگی آب خوردن اتفاق خواهد افتاد
  • دبیر کمیته علمی ستاد کرونا: تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز اصلاً نتوانست اثرگذار باشد و فقط باعث پخش شدن بیماران تهران به شهرهای شمالی شد
  • دانشگاه پزشکی گیلان: بیمارستان های استان ما مملو از بیماران کرونایی شده است
  • نماینده مجلس ارتجاع: در حال حاضر ۱۲۰۰نفر در گلستان بستری هستند و بسیاری از بیماران کرونایی کف زمین خوابیده‌اند
  • ایسنا: دلتا کرونا روزگار را در مازندران سیاه کرده، ظرف ۲۴ساعت گذشته ۶۶۷بیمار مبتلا در مازندران و بابل بستری شدند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۴مرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۳۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. در البرز به ۹۷۷۳نفر، در اصفهان به ۲۲۹۲۵نفر، در بوشهر به ۳۸۲۴نفر، در تهران به ۷۸۹۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۵۱۰نفر، در خوزستان به ۲۱۵۳۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۹۴۱۱نفر، در فارس به ۱۱۴۷۲نفر، در قزوین به ۳۸۵۴نفر، در کرمان به ۸۲۶۳نفر، در کرمانشاه به ۶۳۵۸نفر، در گلستان به ۷۹۳۰نفر، در گیلان به ۱۰۹۵۶نفر، در لرستان به ۱۲۹۴۵نفر، در مازندران به ۱۳۱۰۵نفر، در مرکزی به ۶۹۰۳نفر، در هرمزگان به ۵۶۳۰نفر، در همدان به ۷۰۸۸نفر و در یزد به ۵۸۲۲نفر رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم در آمار مهندسی شده خود جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۳۳۲نفر (بالاترین رقم در ۷۵روز گذشته) و بیماران بستری در ICU را ۴۹۸۲نفر (بالاترین رقم در ۶۶روز گذشته) و شمار مبتلایان جدید را ۳۱۸۱۴نفر اعلام کرد که رکورد جدیدی از زمان شروع پاندمی است (ایرنا ۴مرداد ۱۴۰۰).

مدیرکل روابط عمومی نظام پزشکی گفت: «برخلاف کشورهای دیگر که در پیک دوم یا سوم هستند، ما پیک پنجم را تجربه می‌کنیم و اگر مدیریت به همین منوال ادامه پیدا کند، پیک ششم به‌سادگی آب اتفاق خواهد افتاد» (ایسکانیوز ۴مرداد ۱۴۰۰).

عابدینی، دبیر کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «تعطیلی ۶روزه تهران و البرز اصلاً نتوانست برای مقابله با بیماری اثرگذار باشد و فقط به نوعی باعث پخش شدن بیماران تهران به شهرهای شمالی شد» (همشهری ۴مرداد ۱۴۰۰).

در گیلان، معاون دانشگاه پزشکی از بستری شدن۲۵۰بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: «بیمارستان های مملو از بیماران کرونایی شده، ۹۰۰بیمار کرونایی در استان بستری هستند و حال ۱۴۰نفر بد است» (ایسنا ۴مرداد ۱۴۰۰).

در مازندران، «دلتا کرونا روزگار را سیاه کرده و هر روز بر تعداد مبتلایان در این استان اضافه می‌شود. ظرف ۲۴ساعت گذشته ۶۶۷بیمار کرونایی بستری شدند. هم اکنون ۲۵۰۵بیمار بستری هستند، که ۳۳۷نفر در ICU هستند. رئیس دانشگاه پزشکی بابل گفت: مازندران به سمت فاجعه پیش می‌رود و تخت‌های بیمارستانها تقریباً پر شده‌اند» (ایسنا ۴مرداد ۱۴۰۰).

در گلستان، کوهساری نماینده رامیان و آزادشهر در جلسه مجلس ارتجاع گفت: «در حال حاضر ۱۲۰۰نفر در استان بستری هستند که به‌دلیل کاهش ظرفیت بیمارستانها، بسیاری از بیماران کف زمین بیمارستانها خوابیده‌اند» (ایلنا ۴مرداد ۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۴۴۵بیمار جدید به جز کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اما ۲۷۲بیمار مرخص شدند. ۲۱۳۴بیمار مبتلا به کرونا بستری که از این تعداد ۲۶۹نفر در ICU هستند» (ایسکانیوز ۴مرداد ۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته ۲۶۳نفر بستری شدند که بسیار نگران‌کننده و نشان‌دهنده روند صعودی در استان است. آمار فوتیهای نیز روند صعودی دارد» (ایرنا ۴مرداد ۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی آبادان گفت: «در روزهای گذشته روند بیماری صعودی شده به گونه‎ای که موارد سرپایی و بستری حداقل ۳۰درصد افزایش یافته است» (ایسنا ۴مرداد ۱۴۰۰).

در آذزبایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «شمار مراجعه کنندگان سرپایی، مبتلایان و بستریها به‌سرعت در حال افزایش است. آمار بستریهای آذربایجان شرقی از ۸۰۰نفر فراتر رفته است» (ایرنا ۴مرداد ۱۴۰۰).

در یزد، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «آمار نشان از جهش سه برابری آمار قربانیان کرونا دارد و در حال حاضر ۸۵۲بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵نفر درICU هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر۴ مرداد۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۴مرداد ۱۴۰۰ (۲۶ژوئیه ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/446ad9c8-7a33-4a57-bd7b-e985d6116f4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات