728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۳۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است

 

  • روحانی به‌رغم دعاوی هفته قبلش در مورد بهبود اوضاع کرونا گفت امروز با یک خیز صعودی در سراسر کشور مواجهیم
  • رئیسی: این ویروس تقریباً همه استانها را فراگرفته و نوع غالب ویروس دلتا است
  • عمادی: تمام بیمارستانهای شهر تهران اشباع شدند. اگر به تعداد زیادی سرپایی دارو نمی‌دادیم، بیمارستانها قفل بودند و عده‌یی در خیابان‌ها مانده بودند. وضعیت یکی دو هفته آینده بدتر می‌شود
  • بیمارستان زاهدان: ICU پر است به‌محض این‌که خالی می‌شود سریع مریض جایگزین می‌شود تخت ICU خالی نمی‌ماند
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: شمار جان‌باختگان ۲۱درصد، بستری ۸درصد و ICU ۷درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافت

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۶تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۳۱هزار و ۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در البرز به ۹۴۴۳نفر، در اصفهان به ۲۲۴۲۵نفر، در تهران به ۷۷۲۴۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۷۰۵نفر، در خراسان جنوبی به ۳۰۴۶نفر، در خراسان رضوی به ۲۰۱۴۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۶۳۹نفر، در خوزستان به ۲۱۰۶۶نفر، در سیستان و بلوچستان به ۸۷۶۶نفر، در فارس به ۱۱۲۰۲نفر، در قزوین به ۳۷۷۴نفر، در قم به ۱۰۰۲۵نفر، در کردستان به ۵۵۷۲نفر، در کرمان به ۷۹۱۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۵۶۹نفر، در گلستان به ۷۷۵۰نفر، در گیلان به ۱۰۸۰۱نفر، در مازندران به ۱۲۸۳۰نفر، در هرمزگان به ۵۳۴۰نفر، در همدان به ۷۰۱۸نفر و در یزد به ۵۵۹۷نفر رسیده است.

 

روحانی امروز با اشاره به این‌که «برخی استانها و حتی تهران شرایط مناسبی ندارند گفت: «انتخابات از یک طرف، مراسم عید فطر از سمت دیگر، سفرهای تابستانی از سوی دیگر، همه اینها دست به دست هم داد و ورود ویروس هندی از مرزهای شرقی و جنوبی کار را به‌مراتب سخت کرد و امروز تقریباً با یک خیز صعودی در سراسر کشور مواجه هستیم»

 

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «۱۶۹شهر در وضعیت قرمز، ۱۶۶شهر نارنجی، ۱۱۳شهر زرد هستند. این ویروس تقریباً همه استانها را فراگرفته و ویروس غالب، ویروس دلتا است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶ تیر۱۴۰۰).

 

در تهران، عمادی رئیس بخش عفونی بیمارستان خمینی گفت: «تقریباً تمام بیمارستانهای شهر تهران اشباع شدند. داروی رمدسیویر که یک داروی بیمارستانی بود که باید بیماری بستری می‌شد، اکنون به‌دلیل افزایش بیماران، حجم زیادی از بیماران سرپایی این دارو را دریافت می‌کنند. اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم، همه بیمارستانها قفل بودند و عده‌یی در خیابان‌ها مانده بودند. احتمال این‌که وضعیت طی یکی دو هفته آینده بدتر شود هم هست. ممکن است شهرهای دیگرمان تا دو هفته دیگر مانند سیستان و بلوچستان شود. شرایط نگران کننده‌ای پیش روی ما قرار دارد» (ایسنا ۲۶تیر ۱۴۰۰).

 

در سیستان و بلوچستان به‌گفته کادر درمان بیمارستان زاهدان ICU پر است به‌محض این‌که خالی می‌شود مریض در رزرو است و سریع جایگزین می‌شود یعنی تخت ICU خالی نمی‌ماند (تلویزیون رژیم ۲۴تیر ۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در هفته‌یی که گذشت شمار جان‌باختگان نسبت به هفته قبل ۲۱درصد، بیماران بستری ۸درصد و بستری در ICU ۷درصد افزایش یافت، ظرفیت تخت‌های بستری در بسیاری از بیمارستانها پر شد و این در حالی است که در برخی بیمارستانهای بندرعباس، بندر لنگه، میناب و قشم حتی بیش از ظرفیت تختها بیماران بستری شدند» (ایسنا ۲۶ تیر۱۴۰۰).

در چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه پزشکی شهرکرد گفت: «بیماران سرپایی ۶۰درصد افزایش یافت. هفته گذشته بیماران بستری ۳۰درصد افزایش یافت و احتمال کاهش تخت بستری وجود دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶تیر ۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «پذیرش بیماران غیر اورژانسی در شهرهای قرمز ممنوع شد. این ناشی از تعداد بسیار زیاد بیماران بستری کرونا است. ۴۰درصد مبتلایان از نوع دلتا است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶تیر ۱۴۰۰).

در کرمان رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «۱۳۲۸بیمار کرونایی بستری در استان داریم و سنگین‌ترین پیک را طی می‌کنیم، هم‌چنین ۲۰۲بیمار در ICU هستند» (ایسنا ۲۶ تیر۱۴۰۰).

در گلستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «وضعیت شیوع این ویروس در گرگان، رامیان، کلاله، بندرگز، آزادشهر و مینودشت وخیم و بحرانی است» (ایرنا ۲۶تیر ۱۴۰۰).

 

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶تیر۱۴۰۰ (۱۷ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2a88089-8485-4ef1-a69b-842d9751028d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات