728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

 

  • وزارت بهداشت رژیم: شهرستانهای قرمز به ۱۲۰ افزایش یافت، شهرستانهای نارنجی، زرد و آبی به ترتیب۱۸۲، ۱۴۶ و صفر است.
  • جان بابایی: بیماران سرپایی و بستری در حال افزایش است. طی روزهای آینده شهرهای قرمز کرونایی افزایش خواهد یافت.
  • زالی: هفته جاری مراجعین سرپایی در تهران ۲۴.۴درصد و مرگ میر ۱۳.۵درصد میزان افزایش داشته است.
  • زالی: در کشور‌های همسایه، واکسیناسیون به عدد قابل توجهی رسیده و ما تنها مانده‌ایم. نیاز ما را تولید داخلی رفع نمی‌کند.
  • توکلی، ویروس دلتا در بیماران تهرانی هم مشاهده شده و این بیماری وارد پایتخت شده است
  • دانشگاه پزشکی زاهدان: مبتلایان در ۲موج قبلی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰نفر بود ولی در این موج به ۱۵۰۰نفر یعنی پنج برابر است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۵تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۳هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۲۰۰۳نفر، در اردبیل به ۳۹۷۰نفر، در اصفهان به ۲۱۸۹۰نفر، در تهران به ۷۵۶۶۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۷۲۵نفر، در خوزستان به ۲۰۵۳۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۸۰۵۱نفر، در فارس به ۱۰۹۱۲نفر، در کرمان به ۷۵۱۳نفر، در گلستان به ۷۶۵۰نفر، در لرستان به ۱۲۶۷۰نفر و در هرمزگان به ۴۹۳۵نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: ۱۲۰شهرستان قرمز، ۱۸۲شهرستان نارنجی و۱۴۶ شهرستان زرد هستند. شهرستانهای آبی صفر است (ایرنا ۱۵تیر۱۴۰۰). شمار شهرهای قرمز به بالاترین رقم خود در دو ماه گذشته رسیده است.

جان‌بابایی معاون وزیر بهداشت گفت: «در برخی از مناطق کشور بیماران سرپایی و بستری در حال افزایش است. طی روزهای آینده تعداد شهرهای قرمز کرونایی افزایش خواهد یافت» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵تیر۱۴۰۰).

مجتبی یوسفی، نماینده اهواز در مجلس ارتجاع گفت: «بعد از یک سال و نیم هنوز در مدیریت کرونا، سیاست دولت و به‌ویژه ریاست جمهور که رئیس ستاد کروناست بر مبنا و شاخص مشخصی حرکت نمی‌کند. با یک دوربین صدا و سیما می‌رویم دو تا مرکز بهداشتی یا تزریق واکسن را نشان می‌دهیم و می‌گوییم همه چیز خوب است، اما واقعیت کف جامعه این است که خیلی از این عزیزان مستاصل شدند و کار با یک برنامه خاصی پیش نرفته است» (ایلنا ۱۵تیر۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «دو هفته گذشته مراجعین سرپایی۲۴.۴ و در هفته جاری مرگ ومیر ۱۳.۵درصد افزایش داشته است. واکسیناسیون هر چه با تعلل بیشتر صورت بگیرد شاهد مرگ بیشتر خواهیم بود. درصد ناچیز واکسیناسیون کنترل بیماری را سخت کرده است. در کشور‌های همسایه، واکسیناسیون به عدد قابل توجهی رسیده و ما تنها مانده‌ایم و باید دغدغه اصلی ما تولید واکسن باشد. نیاز ما را واکسنهای داخلی رفع نمی‌کند و نیاز به واردات واکسن است. ظرفیت‌های فراسازمانی در تولید واکسن بسیج نشده است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۵تیر۱۴۰۰).

توکلی، معاون ستاد کرونا گفت: ویروس دلتا در تهران وارد شده و در بیماران تهرانی هم مشاهده شده است. مهمترین راه‌کار واکسینه شدن است و این باید با شتاب بیشتری انجام شود» (ایرنا ۱۵تیر ۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، دانشگاه پزشکی زاهدان اعلام کرد: «تعداد مبتلایان کرونا در ۲موج قبلی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰نفر بود ولی در این موج جدید به ۱۵۰۰نفر یعنی پنج برابر تعداد موارد مثبت قبلی است» (ایسنا ۱۵تیر۱۴۰۰). .

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس ارتجاع گفت: «هر فاجعه‌یی در مورد سیستان و بلوچستان شنیدید را کتمان نکنید واقعاً این استان از آنچه روایت می‌شود، بدتر است. از جاسک تا راسک، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ تخت داریم. دو شهرستان حوزه انتخابیه بنده، بیمارستان ندارد و مردم برای رسیدن به بیمارستان باید ۱۵۰ کیلومتر طی کنند. کیت تشخیص در استان وجود ندارد و بسیاری از مردم روستاها بر اثر کرونا فوت می‌کنند و کسی نمی‌داند» (ایسنا ۱۵تیر۱۴۰۰).

در یزد، رئیس بیمارستان فاطمه الزهر مهریز گفت: تنها طی دو روز گذشته تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان مهریز یک و نیم برابر افزایش یافته است (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵تیر۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۱۸۳بیمار بستری شدند اما فقط ۱۴۱بیمار ترخیص شده‌اند (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵تیر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵تیر۱۴۰۰ (۶ ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a21d6d2-1f3d-4a16-bb5d-6a3b0c74dacd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات