728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است

وضعیت بحرانی هرمزگان به فارس و دیگر استانهای مجاور گسترش می‌یابد

 

  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: استان فراتر از این رنگبندی‌ها در وضعیت بحرانی است و یک فاجعه در شرف وقوع است هر سه نوع کرونای انگلیسی، آفریقایی و هندی در هرمزگان گزارش‌شده است. کیش از نارنجی به قرمز تبدیل شده است
  • دانشکده پزشکی لارستان: وضعیت در برخی مناطق قرمز و یا سیاه کرونایی است
  • دانشگاه پزشکی اهواز: برخی شهرهای خوزستان از جمله هندیجان و امیدیه از نارنجی به وضعیت قرمز تبدیل شد
  • دانشگاه پزشکی تبریز: بستریها در آذربایجان شرقی به ۸۵۰ رسیده است۲۶۲ نفر در ICU و ۱۱۵بیمار زیر دستگاه تنفس هستند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۱۵خرداد ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۳۰۶هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۵۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۵۴۸نفر، در البرز به ۸۶۶۳نفر، در اصفهان به ۲۰۴۸۰نفر، در ایلام به ۳۲۰۶نفر، در بوشهر به ۳۲۰۹نفر، در تهران به ۷۱۷۶۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۸۳۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۶۰۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۳۹۳نفر، در خوزستان به ۱۹۱۲۹نفر، در فارس به ۱۰۱۹۷نفر، در قم به ۹۶۹۰نفر، در کردستان به ۵۲۴۲نفر، در مرکزی به ۶۳۶۸نفر، در هرمزگان به ۳۸۷۰نفر و در یزد به ۵۱۳۲نفر رسیده است.

 

در تهران، مدیر پسماند پزشکی شهرداری با اشاره به این‌که ۲۵درصد زباله‌های عفونی در تهران تولید می‌شود، گفت: «با شیوع کرونا حجم زباله‌های عفونی افزایش یافته ولی دستگاههای کم خطر سازی اضافه نشده و این امر باعث شده تنها بخشی از زباله‌های عفونی کم خطرسازی شود و باقی بدون کم خطر سازی تحویل پسماند شهرداری می‌شود. در فروردین‌ماه سال جاری ۳۱۰۰تن زباله عفونی جمع‌آوری شده که نسبت به فروردین سال گذشته افزایش دو برابری داشته است» (ایمنا ۱۵خرداد ۱۴۰۰).

در هرمزگان معاون دانشگاه پزشکی گفت: «همه شهرهای استان قرمز هستند. وضعیت استان در حال تبدیل به یک بحران بسیار بزرگ است و اگر مداخله مؤثری صورت نگیرد ممکن است یک فاجعه رخ دهد. اکنون موارد مثبت روزانه شناسایی شده در استان به بیش از هزار رسیده که بی‌سابقه است. بیماران سرپایی به‌شدت افزایش یافته است. از نظر ظرفیت بیمارستانها در وضعیت بحرانی هستیم... ۳۰نقطه به‌عنوان نقاط آلوده اعلام شده و هر سه نوع خطرناک انگلیسی، آفریقایی و هندی در استان گزارش‌شده است. در دو هفته گذشته، موارد مثبت ۴۰درصد افزایش داشته است» (ایرنا و ایسنا ۱۵ خرداد۱۴۰۰). سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: «با توجه به تغییر وضعیت جزیره به قرمز، برگزاری هر گونه تجمع ممنوع است» (ایرنا ۱۵خرداد ۱۴۰۰).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز گفت: «کرونا هنوز یک خطر جدی است، ۱۱۳۴بیمار بستری هستند که ۱۶۷تن در ICU هستند» (ایسنا ۱۵خرداد ۱۴۰۰). معاون دانشکده پزشکی لارستان اعلام کرد: «وضعیت در برخی مناطق قرمز و یا سیاه و در بسیاری مناطق ناپایدار و خطرناک است. موج جدیدی که از هرمزگان آغاز شده، به جنوب فارس و لارستان سرایت کرده و شمال استان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد» (ایرنا ۱۵ خرداد۱۴۰۰).

در خوزستان معاون دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «مجددا برخی شهرها از جمله هندیجان و امیدیه از نارنجی به قرمز تبدیل شد». دبیر شورای سلامت اهوازگفت: «با توجه به اتمام موجودی واکسن، روند واکسیناسیون متوقف است» (ایسنا ۱۵خرداد ۱۴۰۰).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی با ابراز نگرانی از شکننده بودن شرایط گفت شمار بستریها «به ۸۵۰بیمار رسیده، ۲۶۲بیمار در ICU و ۱۱۵بیمار زیر دستگاه تنفس مصنوعی هستند. متوسط فوتیها ۱۳نفر در روز است» (ایرنا ۱۵خرداد ۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵خرداد۱۴۰۰ (۵ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/120c0096-ae88-45a3-84c1-be1bd18de482"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات