728 x 90

آغاز مجدد درگیری میان تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی لبنان در اطراف پارلمان این کشور

درگیری در اطراف پارلمان لبنان
درگیری در اطراف پارلمان لبنان

روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۹۸ درگیری میان تظاهر کنندگان لبنانی و نیروهای امنیتی در اطراف پارلمان اوج تازه‌یی گرفت.

به گزارش العربیه تظاهر کنندگان از ساعات اولیه صبح در مرکز شهر بیروت جمع شده و کوشیدند از موانع اطراف پارلمان عبور کنند.

تظاهر کنندگان برای رسیدن به مقر مجلس با پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی راه‌بند امنیتی را منهدم کرده و نیروهای ضداغتشاش برای پراکنده کردن آنها اقدام به شلیک گلوله‌های گازی کردند که قصد ورود به مقر کاخ نخست‌وزیری را داشتند.

بنا‌ به این گزارش، ارتش از بسته شدن خیابان‌ها جلوگیری می‌کند، که همین واکنش باعث بروز کشمکش و زد و خورد پردامنه‌ای میان طرفین شده است.

هم‌چنین به گزارش رسانه‌های لبنانی گروه بزرگی از معترضان وارد منطقه زقاق البلاط در غرب بیروت شدند و عناصر امنیتی و ارتش مانع از نزدیک شدن آنها به کاخ نخست‌وزیری می‌شوند.

هم زمان، سعد حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان اعلام کرد، هنوز تصمیمی در مورد حضورش در جلسه امروز مجلس برای دادن اعتماد به دولت حسان دیاب نگرفته است.

مناطق مختلف لبنان روز گذشته شاهد تشدید فراخوان برای تظاهرات امروز در مرکز شهر بیروت در تلاش برای جلوگیری از رسیدن نمایندگان مجلس به ساختمان پارلمان به‌منظور جلوگیری از جلسه اعتماد به دولت حسن دیاب بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04d87c5f-b222-417d-8109-19ade98396eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات