728 x 90

آسوشیتدپرس: شورای امنیت ملل ‌متحد خواستار دسترسی سریع به تونل‌های حزب‌الله لبنان شد

شورای امنیت ملل متحد - تمدید یک‌ساله مأموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان
شورای امنیت ملل متحد - تمدید یک‌ساله مأموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان

شورای امنیت سازمان ملل روز ۸شهریور به‌اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره تمدید یک‌ساله مأموریت نیروهای حافظ صلح در لبنان(یونیفیل) را تصویب کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس این قطعنامه به‌دلیل بحران کرونا از طریق ایمیل رأی‌گیری شد، همه ۱۵عضو شورای امنیت سازمان ملل به آن رأی مثبت دادند.

در این قطعنامه هم‌چنین به دسترسی سریع و کامل به تونل‌هایی که از لبنان به فلسطین کشیده شده‌اند تأکید شده است.

آسوشیتدپرس نوشت: «تصویب قطعنامه شورای امنیت برای دسترسی سریع و انجام تحقیق درباره تونل‌های حزب‌الله لبنان را می‌توان یک پیروزی سمبلیک برای سازمان ملل به‌شمار آورد».

کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد با استقبال از این قطعنامه، این اقدام را یک گام برای توقف «نفوذ رو به گسترش و بی‌ثبات‌کننده» رژیم ایران و حزب‌الله لبنان توصیف کرد.

خانم کرافت از شورای امنیت سازمان ملل خواست که از ابزارهای موجود در این قطعنامه برای اطمینان یافتن از انجام درست مأموریت‌های نیروهای حافظ صلح در لبنان استفاده کند.

در این قطعنامه هم‌چنین تعداد نیروهای نیروهای حافظ صلح در لبنان، یونیفیل، از ۱۵هزار نفر به ۱۳هزار نفر کاهش یافته است. نیروهای حافظ صلح در لبنان که ناظر بر آتش‌بس بین لبنان و اسراییل است و خط مرزی میان دو کشور را تحت نظارت دارد، از سال۱۹۷۸ در خاک لبنان مستقر شده‌اند. تعداد این نیروها در سال۲۰۰۶ و پس از جنگ بین اسراییل و حزب‌الله لبنان به ۱۵هزار نفر افزایش یافت. در بخش دیگری از این قطعنامه، هر گونه تلاش برای محدود کردن دامنه حرکت این نیروها در لبنان محکوم شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e87240c-1c1d-4162-a302-aed52fc3a5f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات