728 x 90

آسوشیتدپرس: بایدن با موانع جدیدی در بازگشت به توافق هسته‌یی با ایران مواجه است

بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا

آسوشیتدپرس روز جمعه ۲۷مرداد درباره مذاکرات برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ نوشت: معامله با ایران به طرز وسوسه‌انگیزی نزدیک است اما آمریکا با موانع جدیدی روبه‌روست.

حمله هفته گذشته به سلمان رشدی نویسنده و کیفرخواست یک شهروند ایرانی به‌دلیل توطئه برای قتل جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی، دردسرهای جدیدی را برای دولت بایدن در تلاش برای مذاکره برای بازگشت به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با ایران ایجاد کرده است.

کارشناس مسائل ایران در مؤسسه خیریه کارنگی برای صلح بین‌الملل گفت: «این معامله سخت‌تر از قرارداد ۲۰۱۵ است، زیرا این بار هیچ توهمی وجود ندارد که رفتار رژیم ایران را تعدیل کند یا به همکاری بیشتر ایران و آمریکا منجر شود».
آسوشیتدپرس افزود: دولت ایران می‌خواهد دهها میلیارد از لغو تحریم‌ها دریافت کند و اصل ساختاری رژیم هم‌چنان به مخالفت با آمریکا و خشونت علیه منتقدان آن در داخل و خارج ادامه خواهد داد.
جان بولتون روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ما باید این جداسازی مصنوعی را هنگام برخورد با رژیم ایران بین فعالیت‌های هسته‌یی از یک‌سو و فعالیت‌های تروریستی آن از سوی دیگر متوقف کنیم».
سناتور تام کاتن گفت: سران رژیم ایران دهها سال است که خواستار قتل سلمان رشدی بوده‌اند. ما می‌دانیم که آنها امروز در تلاش برای ترور مقامات آمریکایی هستند. بایدن باید فوراً به مذاکرات با این رژیم تروریستی پایان دهد»... .

اقلیت جمهوریخواه در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در توئیتی نوشت: «حتی اگر رژیم ایران تسلیم کامل بایدن نسبت به توافق اتمی را بپذیرد و با ورود مجدد به توافق هسته‌یی ایران موافقت کند، کنگره هرگز به حذف تحریم‌ها رأی نخواهد داد. در واقع، جمهوریخواهان کنگره برای تقویت تحریم‌ها علیه ایران تلاش خواهند کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0193379-fc95-4a39-a128-ef269b002239"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات