728 x 90

آسوشیتدپرس: اعتراضهای گسترده اخیر مردمی نشان از آمادگی برای تکرار شدن دارد

اعتراضات در ایران
اعتراضات در ایران

 

در یک گزارش تحلیلی که خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۸ آذر ۹۸ منتشر کرد نوشت، به‌نظر می‌رسد در ایران حتی تندروها نیز تشخیص داده‌اند اعتراضهای گسترده اخیر مردمی نشان از آمادگی برای تکرار شدن دارد.

این گزارش به بانک جهانی استناد می‌کند که در گزارشش، سرانه تولید ناخالص داخلی در ایران را که اندکی بیش از ۶هزار دلار است، با آمریکا که بیش از ۶۲هزار دلار است مقایسه می‌کند و نشان می‌دهد این اختلاف با توجه به ثروت نفتی ایران، در برانگیختن خشم معترضان مؤثر بوده است.

از سوی دیگر این گزارش به سقوط ارزش پول ایران در ماه‌های اخیر است، که به سیر صعودی قیمت اقلام مایحتاج روزانه منجر شده است. نرخ برابری دلار در ایران که در سال ۱۳۹۴، زمان امضای توافق هسته‌یی برجام، ۳۲هزار ریال بود، اکنون به حدود ۱۳۰هزار ریال رسیده است.

هم‌چنین این تحلیل به این نتیجه منطقی اشاره دارد که با توجه به افزایش بهای اقلام مورد نیاز مردم، باید قطعاً در انتظار اعتراضهای بیشتری بود، هشدار یکی از سرکردگان سپاه تروریستی پاسداران را نقل می‌کند که گفته است این آخرین مورد اعتراضها نخواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45a4c296-48cf-4b82-a595-17dc355491eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات