728 x 90

ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه، ویرانی هفت شهر و بیش از ۷۷.۵درصد از روستاها + فیلم و عکس

خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه
خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه
درباره خسارت‌های عظیم ناشی از زلزله در استان‌کرمانشاه، مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی به ویرانی هفت شهر و بیش از ۷۷.۵درصد روستاهای این استان اذعان کردند.
در همین باره استانداری کرمانشاه اعلام کرد: زلزله معادل بودجه 11سالِ استان خسارت اقتصادی وارد کرد.

ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
 
استانداری کرمانشاه درباره خسارات ناشی از زلزله به این استان اعلام کرد: زلزله معادل بودجه 11سال استان کرمانشاه خسارت اقتصادی وارد کرد.
رسانه حکومتی خبرآنلاین به‌نقل از گزارش استانداری کرمانشاه نوشته است: زلزله بودجه بیشتر از یک دهه استان کرمانشاه را بلعید. بر اساس اعلام استانداری کرمانشاه هفت شهر و بیشتر از ٧٧،٥درصد از روستاهای کرمانشاه یعنی چیزی حدود یک‌هزار و ٩٤٠ روستا در زلزله ویران شده‌اند. زلزله کرمانشاه در بهترین حالت ممکن چیزی حدود ٥هزار و ٦٣٢ میلیارد تومان به اقتصاد ایران خسارت وارد کرده است. بودجه سالانه استان کرمانشاه چیزی حدود ٥٠٠ میلیارد تومان است و به این ترتیب، زلزله تقریباً تمام بودجه ١١ سال این استان را به یک‌باره بلعیده است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که آمارها و برآوردهای اعلام شده از خسارت زلزله، برآورد اولیه است و رقم های در نظر گرفته شده به گفته مدیران بخشهای مختلف، ارقام کمینه یا حداقلی است. این گزارش در حالی از بلعیده شدن بودجه بیش از یک دهه استان کرمانشاه خبر می‌دهد که استان کرمانشاه پیش از این هم به‌عنوان یک استان مرزی محروم مطرح بوده و بودجه آن در ردیفهای انتهایی بودجه‌های استانی قرار داشته است.
ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
 
آمارهای منتشر شده از 31هزار خانه ویران شده در اثر زلزله در استان کرمانشاه، خسارات سنگین به بخشهای تولیدی از جمله 7000واحد صنفی و تولیدی در این استان در حالی‌که استان کرمانشاه به‌عنوان رکورددار بیکاری در میان استانهای کشور مطرح است، و هم‌چنین خسارات سنگین به تاسیسات کشاورزی، بیمارستانها و مراکز خدمات درمانی، و ویرانی صدها مدرسه و کلاس درس در مناطق زلزله‌زده حکایت می‌کنند.
مؤسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل‌متحد نیز با کمک تصاویر ماهواره‌یی جدید، خسارات در چند محله و روستا در شمال شهر «سرپل ‌ذهاب» در استان زلزله‌زده کرمانشاه را گزارش کرده است

ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
 
با قدری تأمل در میزان خسارات وارده به استان کرمانشاه و مقایسه آن با هزینه های میلیاردی که رژیم آخوندی تنها صرف حفظ بشار اسد در قدرت می‌کند پرده از ماهیت اقدامات ضدمردمی رژیم برمی دارد.
به گزارش رسانه های خبری بین‌المللی، طی شش سالی که از انقلاب مردم سوریه و دخالت رژیم آخوندی در این کشور می‌گذرد رژیم آخوندی بین 15تا 20میلیارد دلار سالانه به دولت بشار اسد کمک کرده است. نذیر حکیم از مسئولان ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه در سال 2015در یک کنفرانس در مجلس سنای فرانسه گفت که تا آن زمان رژیم مبلغ 87میلیارد دلار به بشار اسد کمک کرده است. گزارش دیگری به‌نقل از د میستورا" نماینده سازمان ملل در سوریه حاکی است که رژیم آخوندی سه برابر بودجه نظامی رسمی خود، یعنی سالانه ۳۵میلیارد دلار، تنها به بشار اسد کمک مالی کرده است. رژیم هم‌چنین طی سی سال گذشته سالانه یک میلیارد دلار به مزدوران حزب الشیطان کمک کرده است.
ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
 
به این ترتیب با یک حساب ساده می‌توان دریافت که رژیم ضدایرانی حاکم بر میهن، سالانه، معادل بودجه 150سال یک استان ایران هم‌چون کرمانشاه را صرف بر سر پا نگه‌داشتن دیکتااتور سوریه و کشتار مردم این کشور کرده است.
در چنین شرایطی، هموطنانمان در مناطق زلزله‌زده، درحالیکه درد جانکاه عزیزان از دست داده خود را تحمل می‌کنند، هم‌چنان بعد از گذشت بیش از دو هفته از زلزله، از کمترین امکاناتی که شبهای سرد 10تا 15درجه زیر صفر را بدون اضطراب از یخ زدن خود و عزیزانشان به صبح برسانند برخوردار نیستند.
 
ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
 

پس از گذشت 15روز از زلزله در استان کرمانشاه و در حالیکه بارندگی و سوز و سرما، مشکلات هموطنان زلزله‌زده را بیشتر کرده است، کارگزاران رژیم آخوندی، با وقاحت می‌گویند اسکان زلزله‌زدگان در زمان کوتاه، تحقق نخواهد یافت، و بیش از یک ماه طول خواهد کشید.
در حالیکه که 31هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه تخریب شده، به گفته کارگزاران رژیم تاکنون فقط 200کانکس برای استقرار زلزله‌زدگان تهیه شده که البته این کانکس‌ها هم همگی از کمکهای مردمی تهیه و ارسال شده است.
در همین حال یک عضو مجلس آخوندی از سرپل ‌ذهاب گفت:‌
برودت هوا در روستاها به اندازه‌ای است که خارج از چادرها، به سختی می‌توان تردد کرد. آبها نیز گل‌آلود شده و برای آشامیدن، مطلوب نیست.

 

ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،

 
ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
 
ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
 
ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
 
ابعاد عظیم خسارات زلزله در استان‌ کرمانشاه،
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3a59e44-2675-49dd-9b1e-b27ff13275f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات