728 x 90

آذرآب در میدان

کارگران دوباره به میدان آمدند. آمدند تا حقوق معوقه و مطالبتشان را پس بگیرند. اما پاسخ خامنه‌ای گازاشک‌آور بود و پلیس ضدشورش. گاز اشک‌آور برای کارگرانی که تصمیم گرفتند زیر بار ستم زندگی نکنند.

«زیر بار ستم، نمی‌کنیم زندگی»! این صدای کارگرانی است که از هفته گذشته پاسداران تلاش کردند خاموش کنند. صدایی که در تهران و اصفهان و تبریز و لردگان طنین‌ افکند و دوباره از قلب آذرآب می‌جوشد.

ماه گذشته ـ ۱۲شهریور ـ کارگران هپکو و آذرآب ارک، به نشانه اعتراض در میدان مرکزی اراک، اقدام به پهن کردن سفره‌های خالی کردند و به این ترتیب مشکلات معیشتی و گرسنگی خانواده‌هایشان را به نمایش گذاشتند.

سفره‌های کارگران خالی، اما دلهایشان پر است از خشم و نفرت نسبت به جنایتکارانی که امکانات و ثروت عمومی را در عراق و یمن و سوریه خرج می‌کنند. آنان که سرمایه کارخانه و اموال کارگران را به مزدوران نظام واگذار کردند، اما از پرداخت حقوق ماهیانهٔ کارگرانی که صاحبان اصلی کارخانه هستند سر باز می‌زنند

روز یکشنبه ۱۴مهر ۹۸ کارگران معترض هپکو و آذرآب اراک، در یک حرکت اعتراضی، نسبت به‌نحوه واگذاری و فروش این شرکت، دست به تجمع زدند و اقدام به بستن میدان ورودی شهر کردند و روز دوشنبه ۱۵مهر زیر رگبار گازاشک‌آور به اعتراض علیه بیداد و ستم کارگزاران ادامه دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/708c70f0-77cc-400c-86b3-a3352d971394"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات