728 x 90

آخوند روحانی خواستار قطع اینترنت تحت پوشش ایجاد شبکه ملی اطلاعات شد

قطع دائمی اینترنت در ایران
قطع دائمی اینترنت در ایران

تأکید آخوند روحانی بر قطع اینترنت تحت پوشش ایجاد شبکه ملی اطلاعات با هشدارها و ابراز نگرانی‌های در درون رژیم مواجه شده و چنین اقدامی را «خطرناک»، «تهدیدآمیز» و «شوک بزرگتر از بنزین» توصیف کردند.

 

آخوند روحانی روز یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸در مجلس ارتجاع گفت:

شبکه ملی اطلاعات را آن‌چنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندیهای خود نیازی به خارج نداشته باشند و اخیراً مقام معظم رهبری نیز دستوری در این زمینه دادند که انشاءالله در شورای عالی فضای مجازی ما آنرا را دنبال می‌کنیم.

 

روزنامه حکومتی ابتکار نوشت: تصور قطعی دائمی دسترسی به اینترنت جهانی به واسطه سخنان روحانی افکار عمومی را دچار اضطراب کرده است. آیا این تصمیم در شرایط کنونی جامعه ایران بدون تبعات اجتماعی خواهد بود؟

(حتی تأکید بر این‌که) توسعه شبکه ملی اطلاعات به‌معنای قطع اینترنت نیست، نتوانسته از التهاب موجود در شبکه‌های مجازی بکاهد، التهابی که... می‌تواند خطرناک باشد. (این اقدام) تبعات بسیاری خواهد داشت. تبعاتی که می‌تواند فضای اجتماعی ایران را ملتهب کند.» امیدواریم که این تصمیم اجرای شبکه ملی اطلاعات همانند تصمیم افزایش و سهمیه‌بندی بنزین یکباره و یک‏شبه گرفته نشود و در شرایط حساس کنونی که جامعه دچار التهاب است، به مردم شوک بزرگ‏تری وارد نشود. چرا که... به اعتراضات دامن زده می‌شود، جان انسانهای بی‌گناه گرفته می‌شود، اموال عمومی دچار خسارات می‌شود و‏.....»

 

این روزنامه حکومتی درباره روند شتابنده اعتراضات از سال ۷۳ تا آبان ۹۸، هشدار داد: این نشان از التهاب در جامعه می‌دهد. جامعه‌یی که توان شوک بیشتری را ندارد و با اجرای چنین تصمیماتی ممکن است سررشته امور از دست برود... شبکه ملی ارتباطات هم اگر به قطعی اینترنت جهانی بینجامد به سرنوشت دیش‌های ماهواره در ایران تبدیل می‌شود. دیش‌هایی که اگر وزیر ارتباطات از پنجره دفتر کارش به پشت‏‏بام‌های خانه‌ها نگاه کند، تلاش‌ها برای محدودیت‌های ارتباطی در ایران را خواهد دید.»

روزنامه حکومتی همدلی نیز نوشت: وعده روحانی برای گسترش شبکه ملی اطلاعات بیم قطعی دائمی اینترنت را افزایش داد. و «با سرعت به سمتی می‌رود که جهتش معلوم نیست» و «رسماً یک پیام تهدیدآمیز برای مردم مخابره کرد».

روزنامه حکومتی جهان صنعت نیز نوشت: روحانی اگر اینترنت بین‌المللی را مسدود کند به‌صورت دومینووار تمامی کسب‌وکارهای اینترنتی را نابود خواهد کرد.

این منبع هم‌چنین نوشت: پرسش مهمی که ایجاد می‌شود آن است که مردم و بخش خصوصی می‌توانند مسدود بودن اینترنت و عدم استفاده از آن را بپذیرند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f7bf31d-911b-4acb-9bf9-009163a82b9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات