728 x 90

آخوند احمد خاتمی: مذاکرات وین محلی از اعراب ندارد

گراند هتل وین
گراند هتل وین

آخوند احمد خاتمی عضو خبرگان ارتجاع طی سخنانی در شیراز با حمله به باند رقیب گفت: مذاکره هیچ محلی از اعراب ندارد، زیرا آمریکا به‌دنبال سلطه بر ایران است، زیرا در ادبیات استکبار نیز مستکبران به‌دنبال سلطه و ایجاد ظلم هستند.

وی افزود: با مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد (سایت حکومتی همشهری ۱۷اردیبهشت).

 

آسوشیتدپرس روز ۱۷ اردیبهشت درباره مذاکرات وین نوشت: آنچه در مذاکرات وین هنوز حل نشده متابعت رژیم ایران است که به چه شکلی خواهد بود، آیا سانتریفوژهای جدید رژیم باید نابود شوند یا آفلاین شوند؟

این خبرگزاری افزود: قدرت‌های جهانی روز جمعه دور چهارم مذاکرات سطح بالا با هدف بازگرداندن آمریکا به توافق هسته‌ای با رژیم ایران را برگزار کردند و طرفین از تمایل به کار برای حل موانع اصلی خبر دادند.

میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در وین گفت: کمیسیون مشترک برجام در جلسه امروز خود، دور جدیدی از مذاکرات مربوط به احیای کامل توافق اتمی را آغاز کرد. شرکت‌کنندگان در مورد لزوم فشرده‌سازی روند کار توافق کردند. به‌نظر می‌رسد نمایندگان کشورها حاضرند تا دستیابی به هدف در وین بمانند.

آنچه هنوز حل نشده این است که بازگشت رژیم ایران به متابعت به چه شکلی خواهد بود. هنوز روشن نیست که آیا سانتریفوژهای جدید رژیم ایران باید از بین بروند، نابود شوند و از کار انداخته شوند یا این‌که به‌صورت آفلاین قرارگیرند.

واشنگتن پست در همین روز نوشت: آمریکا و اروپا خواستار نابود کردن سانتریفوژهای پیشرفته رژیم ایران هستند.

در میان مشکلترین و پیچیده‌ترین قسمتهای مذاکرات وین این است که در مورد بسیاری از سانتریفوژهای پیشرفته که قادر به غنی‌سازی سریع‌تر به مواد اتمی هستند چکار باید کرد؟

منایع دولتی ایران روز پنجشنبه گزارش کردند آمریکا و شرکای اروپایی خواهان نابود کردن آنها شده‌اند. رژیم ایران تنها خواهان توقف کار و انبار کردن آنها زیر نظر آژانس اتمی است (واشنگتن پست ۱۷ اردیبهشت۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f69f09b3-d6b9-41d1-8684-049ab3b5ebf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات