728 x 90

آخرین تحولات غزه - در حمله اسراییل به غزه تاکنون ۲۳۹۶۸نفر کشته و ۶۰۵۸۲نفر زخمی شده‌اند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

خبرگزاری فرانسه ۲۵دی در گزارشی از آخرین تحولات غزه نوشت:

وزارت بهداشت فلسطین در غزه که تحت مدیریت حماس است، بامداد دوشنبه از کشته شدن بیش از ۶۰فلسطینی در حملات نظامی اسراییل در سراسر این منطقه در شب گذشته خبر داد. این حملات به شهرهای جنوبی خان یونس و رفح و هم‌چنین مناطق اطراف شهر غزه صورت گرفته است.

فرانس۲۴ روز ۲۵دی نوشت: به گفته وزارت بهداشت در منطقه تحت کنترل حماس، در حمله اسراییل به نوار غزه تاکنون حداقل ۲۳۹۶۸ نفر کشته و ۶۰۵۸۲ نفر زخمی شده‌اند. حماس روز یکشنبه ویدئویی را پخش کرد که در آن سه گروگان اسراییلی نشان داده می‌شود که از دولت خود می‌خواهند تهاجم علیه حماس را متوقف کند و آنها را آزاد کند.


ابوعبیده، سخنگوی شاخه مسلح حماس، در اولین حضور تلویزیونی خود برای چند هفته، گفت که بسیاری از گروگانهای اسراییلی ممکن است کشته شده باشند و تقصیر سرنوشت آنها را به گردن اسراییل انداخت.

 

رویترز روز ۲۵دی نوشت:
چین خواستار برگزاری کنفرانس صلح در مقیاس بزرگ و معتبر در مورد جنگ غزه شد، در حالی که گروه شبه‌نظامی حماس ویدئوی ۳گروگان اسراییلی را پخش کرد و گفت که سرنوشت آنها روز دوشنبه روشن خواهد شد.
وانگ یی، وزیر خارجه چین، آخر هفته در مصر، خواستار «تدوین جدول زمانی و نقشه‌مسیر مشخص برای اجرای «راه‌حل دو کشوری» و حمایت از ازسرگیری سریع مذاکرات صلح اسراییل و فلسطین شد.

وزیر خارجه استرالیا خواستار «آتش‌بس پایدار» در آغاز سفر خاورمیانه شد
وزیر خارجه استرالیا خواستار «آتش‌بس پایدار» در آغاز سفر خاورمیانه شد. پنی وانگ گفت که از سفر به اردن، اسرائیل، کرانه باختری و امارات متحده عربی برای دفاع از راه خروج از مناقشه فعلی و صلح پایدار در قالب راه‌حل دو کشوری استفاده خواهد کرد.
وی گفت: «هیچ آتش‌بسی نمی‌تواند یک طرفه باشد و هیچ آتش‌بسی نمی‌تواند بدون قید و شرط باشد».
استرالیا در ماه دسامبر از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه در یک انشعاب نادر با متحد خود، ایالات متحده، حمایت کرد.

ساقط کردن موشک کروز حوثیها توسط جنگنده آمریکایی

ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که هواپیمای جنگنده آمریکایی یک موشک کروز ضد کشتی را که از مناطق شبه‌نظامیان حوثی یمن به سمت یک ناوشکن آمریکایی در جنوب دریای سرخ شلیک شده بود، ساقط کرد.
رهگیری هوایی تازه‌ترین حادثه در دریای سرخ است که در آن حوثی‌ها به کشتی‌های بین‌المللی حمله می‌کنند که به‌گفته آنها کمپینی برای حمایت از فلسطینیان تحت محاصره نیروهای اسراییلی در غزه است.
سنتکام گفت این موشک در نزدیکی شهر بندری حدیده یمن سرنگون شده است.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e442045-7c1d-4f9a-8e01-27b09a532881"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات