728 x 90

آخرین تحولات جنگ در غزه

جنگ غزه
جنگ غزه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه ۱۱تیر نوشت: اسراییل ۵۰زندانی فلسطینی را که پس از حملات زمینی ارتش اسراییل به نوار غزه اسیر شده بودند، آزاد کرد.

به گزارش منابع محلی فلسطینی یکی از آزاد شدگان محمد ابو سلمیه، مدیر بیمارستان شفا بود. وی در بدو ورود به غزه گفت: «وضعیت زندان بسیار غم‌انگیز و سخت است. کشورهای عرب باید برای آزادی زندانیان اقدام قاطعی انجام دهند»

 

اسکای نیوز روز ۱۱تیر نوشت: اسراییل دستور تخلیه دسته‌جمعی فلسطینیها از بخشی از خان یونس در غزه را صادر کرد. رئیس بیمارستان اصلی غزه، الشفا، توسط مقامات اسراییلی آزاد شد. محمد ابو سلمیه مدعی شد که او و سایر بازداشت شدگان در شرایط سخت نگهداری می‌شدند و شکنجه می‌شدند. ارتش اسراییل دستور تخلیه گسترده فلسطینیان از نیمه شرقی خان یونس در جنوب غزه را صادر کرد.
اسرائیل اوایل سال جاری حملات خود را در این شهر به پایان رساند و بیشتر نیروهای خود را خارج کرد، اما این نشان می‌دهد که نیروها به‌زودی می‌توانند بازگردند.
بخش اعظم خان یونس قبلاً در یک حمله طولانی در اوایل سال جاری نابود شده بود، اما تعداد زیادی از فلسطینیها از آن زمان برای فرار از یک حمله دیگر اسراییل در جنوبی‌ترین شهر غزه، رفح، به آنجا بازگشتند.

 

فرانس ۲۴ روز ۱۱تیر نوشت: گروه جهاد اسلامی با تشدید تهاجم تانکها به غزه، موشک‌هایی به سمت اسراییل شلیک کرد
ساکنان می‌گویند که خشونت روز دوشنبه با شلیک حدود ۲۰ موشک به سمت اسراییل توسط گروه شبه‌نظامی فلسطینی جهاد اسلامی تشدید شد، در حالی که تانکهای اسراییلی حملات خود را به شرق شهر غزه افزایش دادند.

در همین حال، تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس با حمایت ایالات متحده متوقف شده است.

ساکنان و مقامات گفتند که گروه جهاد اسلامی روز دوشنبه رگبار موشکی را به سمت اسراییل شلیک کرد، زیرا درگیریها در غزه ادامه داشت و تانکهای اسراییلی در بخش‌هایی از غزه پیشروی کردند.

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش کرد:

در بامداد یکشنبه شهر غزه و محله‌های اطراف آن هدف حملات سنگین اسراییل قرار گرفتند. بسیاری از زمینهای کشاورزی در شمال غزه توسط اسراییل با بولدوزر تخریب شد و تانکهای اسراییل با نفوذ به شهر رفح، مناطق مسکونی را گلوله‌باران کردند.
وفا افزود طی ۲۴ساعت گذشته ۴۳فلسطینی در حملات زمینی و هوایی اسراییل به غزه کشته و ۱۱۱نفر مجروح شدند.
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تاکنون به ۳۷هزار و ۹۰۰کشته و ۸۷هزار و ۶۰ مجروح رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f778c9a5-4d84-40a4-a285-44d0a7e36626"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات