728 x 90

آتش سوزیهای گسترده و متعدد در نقاط مختلف کشور: آتش‌سوزی در بهبهان، ایذه، اهواز، کهگیلویه و بویر احمد،‌ عسلویه و بانه‌سار جوانرود

آتش سوزی ۴ کشتی در بندر نخل تقی (عسلویه)
آتش سوزی ۴ کشتی در بندر نخل تقی (عسلویه)

آتش‌سوزی در جنگلهای بهبهان و کهگیلویه

شامگاه پنجشنبه ۱۶خرداد آتش‌سوزی گسترده‌یی، جنگلها و ارتفاعات بهبهان را فرا گرفت. فرماندار رژیم در بهبهان در این باره گفت: به‌دلیل سخت گذر بودن منطقه، دسترسی به منطقه آتش‌سوزی سخت است.
آتش در کوه بدیل بالای روستای قالند، کوه خاییز، بالای روستای قلعه سی مقیم و کوه حاتم بالای بخش تشان در این شهرستان در حال گسترش است. این احتمال می‌رود که صاعقه عامل آتش‌سوزی باشد.

رئیس اداره محیط‌زیست رژیم در شهرستان کهگیلویه از سوختن بیش از ۴۱۰هکتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت‌شده خائیز خبر داد. وی گفت:«درخواست کمک داریم و با امکانات اولیه در حال خاموش کردن آتش‌سوزی هستیم».فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست رژیم صبح جمعه گفت که «هم‌چنان در حال پیگیری اعزام یک هلیکوپتر به منطقه هستم».

 

آتش‌سوزی در مراتع ایذه

روز جمعه ۱۷خرداد ۹۸همزمان با شعله‌ور شدن آتش در جنگل‌های اطراف بهبهان، فرماندار رژیم در ایذه نیز از آتش‌سوزی مراتع این شهر خبر داد.

 

آتش‌سوزی در اهواز

در ادامه این آتش‌سوزی‌ها، برخی گزارشهای دیگر خبر دادند در ساعتهای اولیه صبح امروز جمعه ۱۷خرداد ۹۸ محل دفن پسماندهای زباله در اهواز نیز توسط افرادی ناشناس، به آتش کشیده شد. بر اثر این آتش‌سوزی آسمان اهواز در ساعتهای اولیه صبح جمعه پر از دود شد.

 

آتش‌سوزی در باغملک خوزستان

در خبری دیگر از خوزستان گفته شده است آتش سوزی در کوه‌های منگشت که از عصر پنج‌شنبه ۱۶خرداد به جان جنگل‌های بلوط افتاده بود، با وزش باد بار دیگر "گُر" گرفت و در حال پیشروی است.

 

آتش‌سوزی در یکی از اسکله‌های عسلویه و آتش گرفتن ۴لنج باربری

خبرگزاری پاسداران نیز از عسلویه گزارش داد پیش از ظهر امروز جمعه ۱۷خرداد ۱۳۹۸، آتش‌سوزی گسترده‌یی در اسکله بندر نخل تقی شهرستان عسلویه اتفاق افتاد.

در این آتش سوزی، چهار فروند لنج باری در آتش سوختند که با دخالت خودروهای آتش‌نشانی نخل تقی و منطقه ویژه پارس جنوبی، آتش مهار شد.

بر اساس این خبر، تاکنون اخبار دقیقی از خسارت‌های احتمالی گزارش نشده است.

آتش‌سوزی ۴کشتی در بندر نخل تقی (عسلویه)

آتش‌سوزی ۴کشتی در بندر نخل تقی (عسلویه)

 

آتش‌سوزی و انفجار کانتینرهای قیر در بندر موسوم به رجایی یک کشته بر جای گذاشت

همچنین بعد ازظهر روز چهارشنبه ۱۵خرداد۹۸ در بندر موسوم به رجایی در بندرعباس، بر اثر آتش‌سوزی زمینهای تحت مدیریت منطقه آزاد قشم، کانتینرهای قیر آتش گرفتند و منفجر شدند. این آتش‌سوزی به محل نگهداری قیر و روغن پایه سرایت کرد و گسترش یافت. بر اثر انفجار و پرتاب قطعات پرتاب شده، یکی از کارکنان یگان حفاظت بندر کشته شد.

 

آتش سوزی جنگل‌های بانه‌سار جوانرود

جنگل‌های بانه‌سار واقع در روستای کوری ، جوانرود امروز جمعه هفدهم خرداد نودوهشت طعمه حریق شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0e99c67-8931-43e6-bdd8-d7cc8959a3e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات