728 x 90

موضعگیری وزیر خزانه داری آمریکا پس از خروج دونالد ترامپ از برجام

استیون منوچین
استیون منوچین

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا: هدف ما این است جریان پول به ایران را قطع کنیم

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا طی مصاحبه‌یی با فاکس‌نیوز بر اجرای تحریمها علیه رژیم آخوندی تأکید کرد.

مجری:بعد از اعلام پرزیدنت دونالد ترامپ که همه شاهد بودند ولی در مورد جزییات شما اطلاع دارید که چه میزان زمان دارید که تحریمهای سخت بعدی را شروع کنید؟

استیون منوچین وزیرخزانه‌داری: عملاً تحریمها از هم‌اکنون شروع می‌شوند ولی چیزی هست که ما به آن «مهلت خاتمه قرار داد» می‌گوییم می‌خواهیم بسیار مراقب باشیم افراد نتوانند تجارت جدید انجام دهند کسانی که تجارت داشته‌اند ما دو مهلت زمانی داریم:

ما دو زمان داریم یک مدت زمان ۹۰روزه که برای اکثر موارد است و یک مدت زمان ۱۸۰روزه برای اقلام نفتی و متفرقه و می‌خواهیم بر روی بازارهای نفتی حساس باشیم و  ما نقل و انتقال منظمی فارغ از نفت ایران داشته باشیم.

 

مجری: بنابراین اساساً اگر شما به آن نقطه برسید این ۱۸۰روز اساساً زمانی است که آنها می‌توانند مجدداً مذاکره کنند؟

استیون منوچین: فکر می‌کنم ما همین حالا هم آماده مذاکره مجدد هستیم فکر می‌کنم پرزیدنت کاملاً روشن نموده از زمان کارزار انتخاباتی و از زمانی که سرکار آمده است که این یک توافق بد است و او روی شروط توافق متمرکز بوده است ما هرگز نمی‌خواهیم که ایران سلاح اتمی داشته باشد او روی موشکهای بالستیکی متمرکز است و روی کشور حامی تروریسم بودن رژیم  ایران متمرکز است  ما بحثهای بسیاری با متحدانمان داشته‌ایم  ما به اینکار ادامه می‌دهیم و من و وزیر پمپئو بحثهای زیادی داشته‌ایم و به این بحثها با همتایانمان ادامه خواهیم داد.

 

مجری: شما انتقادات مخالفان سیاسی خود را شنیدید که می‌گفتند اگر این توافق را پاره کنید به کشورهای خارجی و رهبران آنها چه خواهید گفت که هر توافقی که با یک دولت بسته شده دولت بعدی ممکن است به آن پایبند نباشد؟

منوچین‌: بگذارید روشن کنیم این یک توافقی که قانوناً الزام آور بوده باشد، نبوده  است زیرا دولت پیشین هیچوقت این را به  کنگره نبرد تا آن را تصویب کند و فقط یک توافق بد بود. رئیس‌جمهور کاملاً روشن کرده بود ما وضعیتی را نمی‌خواهیم که رژیم ایران  چه در حال و  چه در آینده تسلیحات اتمی داشته  باشد و اگر رژیم ایران صادق باشد و بخواهد عضوی از جامعه جهانی باشد آنها باید بنشینند و با شرایطی منطقی مذاکره کنند.

 

مجری: شما متحدان اروپایی را دارید که یک بک یک وارد شدند از رئیس‌جمهور فرانسه گرفته تا صدراعظم آلمان تا وزیر خارجه انگلیس که این هفته این حرف را زده است. بنا  بر این سوالی که اکثر مردم می‌پرسند این است که بعد از این چه می‌شود؟

منوچین: آنچه بعد از این می‌شود این است که تحریمها به جریان می‌افتند تحریمها آخرین بار مؤثر بودند ولی بگذارید روشن کنم پرزیدنت به مجرد به ریاست‌جمهوری رسیدن این توافق را از بین نبرد او بسیار محتاط بود ما بحثهایی داشتیم و بسیار شفاف بودیم او سه ماه پیش این را روشن کرد که این آخرین باریست که این توافق را امضا می‌کند مگر این‌که توافق جدیدی باشد و ما به کار با متحدانمان ادامه می‌دهیم.

بعد از این چه خواهد بود این است که تحریمها به مورد اجرا در می‌آید ما پول را که رفتار بد رژیم ایران را تأمین مالی می‌کرد را قطع می‌کنیم و ما با متحدانمان کار می‌کنیم تا توافق را اصلاح کنیم و توافقی جدید ایجاد کنیم.

 

مجری: ‌ولی رژیم ایران با سایر متحدان ما صحبت می‌کند تا به نوعی چیزی را با آنها ببندد در حالی که آمریکا بر سر میز مذاکرات نیست  و شما چطور می‌خواهید برنده شوید و اطمینان داشته باشید که تحریمها به اندازه کافی قدرتمند باشند تا که رژیم ایران را وادار به‌عمل کنند اگر که سایر متحدانمان خریدار آن نباشند.

منوچین: اینها تحریمهای بسیار بسیار سختی می‌باشند اگر‌ چه که یک دوره مهلت خاتمه قرارداد داریم ولی ما نسبت به تبادلات مالی هوشیاریم من همچنین می‌گویم که ما تحریمهای اولیه و تحریمهای ثانویه خواهیم داشت و به‌دنبال سیستم مالی مبتنی بر دلار در اینجا و در سراسر جهان خواهیم رفت. بنابراین هدف ما این است که جریان پول به ایران را قطع کنیم و اینها ابزار بسیار قدرتمندی هستند که ما اعمال خواهیم کرد.

 

مجری: ‌شما می‌گویید رژیم  ایران آن را احساس خواهد کرد؟ و اقتصاد آنها دیگر کارایی نخواهد داشت!؟

منوچین: اگر که اقتصاد آن خوب عمل نکند ارز آن از ارزش می‌افتد و همان‌طور که پرزیدنت روشن کرد او خواستار حمایت از مردم ایران است مردم بسیاری هستند که می‌توانند آینده روشنی داشته باشند آینده روشن آنها شامل تسلیحات اتمی، موشکهای بالستیکی و دولت حامی تروریسم نخواهدبود.

 

 

خزانه‌داری آمریکا: مجوز فروش بوئینگ و ایرباس به ایران لغو می‌شود

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا  پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از توافق اتمی  رژیم ایران گفت: مجوزهای دو شرکت بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیمای مسافربری به رژیم ایران لغو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویتر وزارت خزانه‌داری آمریکا، که مجوز صادرات را کنترل می‌کند، گفت آمریکا پس از یک دوره ۹۰روزه دیگر نمی‌تواند اجازه صدور هواپیمای مسافربری، قطعات و خدمات آن به ایران را بدهد.  وی افزود:‌ تحریمهای تازه صادرات نفت ایران را به‌شدت محدود خواهد کرد. گوردون جاندرو سخنگوی بوئینگ پس از اظهارات استیون منوچین گفته بود: "همان‌طور که از ابتدای این فرآیند گفته‌ایم، هم‌چنان مقررات دولت آمریکا را دنبال می‌کنیم."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/abb47704-7b9b-4bac-9f0a-95f791486418"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات