728 x 90

مدیر دیده‌بان سازمان ملل: انتصاب رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر "شرم‌آور" است

هیلل نویر، مدیر دیده‌بان سازمان ملل
هیلل نویر، مدیر دیده‌بان سازمان ملل

به‌دنبال انتصاب علی بحرینی نماینده رژیم ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر که در روز چهارشنیه ۲۱اردیبهشت، صورت گرفت یک کارزار اینترنتی از سوی مدیر دیده‌بان سازمان ملل به‌عنوان اعتراض به این انتصاب راه‌اندازی شد.
این اقدام سازمان ملل اعتراض مدیر دیده‌بان سازمان ملل را در پی داشت. هیلل نویر، مدیر دیده‌بان سازمان ملل ضمن اعلام خبر انتصاب ایران به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر، این انتصاب را «شرم‌آور» خواند.
وی با انتشار توئیتی در این باره که همزمان با اعدام یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع به اتهام «استفاده از شبکه‌های اجتماعی در نقد مذهب» را اقدامی «شرم‌آور» عنوان کرد.

هیلل نویر مدیر دیده‌بان سازمان ملل آمریکا و دیگر کشورها را به‌دلیل "کوتاهی در جلوگیری از انتصاب رژیم ایران"در چنین کمیته‌هایی مورد حمله قرار داد و در این باره نوشت، این اولین بار نیست که رژیم ایران در کمیسیونهای سازمان ملل عضو می‌شود: «رژیم جنایتکار ایران که معترضان را شکنجه، دختران دانش‌آموز را مسموم و تروریسم را در سراسر دنیا گسترش می‌دهد، اخیراً به عضویت کمیسیون پیشگیری از جرم سازمان ملل درآمد. این در حالی است که آمریکا و متحدانش از عضویت روسیه جلوگیری کردند اما درباره ایران هیچ کاری انجام ندادند».
وی از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خواست تا برای لغو عضویت رژیم ایران در کمیسیون پیشگیری از جرم، جلسه شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل را تشکیل دهد.
هیلل نویر هم‌چنین خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشت: «برای جلوگیری از این انتصاب شرم‌آور که توهینی به دهها هزار قربانی ضرب و شتم وحشیانه، شکنجه، تجاوز و قتل توسط این رژیم است، مداخله کنید».
در همین رابطه در فضای مجازی نیز با هشتگ انگلیسی IRIOutOfUNForum توئیت‌های زیادی خطاب به شورای حقوق‌بشر و آنتونیو گوترش، از وی خواسته شده تا رژیم ایران از ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق‌بشر برکنار شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23c692c2-567d-4fad-9c25-fd03f617c0b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات