728 x 90

فری بیکن: رژیم ایران مرتکب نقض فاحش حقوق‌بشر شده است

شورای حقوق بشر ملل متحد
شورای حقوق بشر ملل متحد

واشنگتن فری بیکن روز پنجشنبه ۲۱اسفند در مطلبی درباره جلسه سالانه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در ژنو، درباره ایران و سخنان جاوید رحمان نوشت: رژیم ایران مرتکب نقض فاحش حقوق‌بشر شده است.

فری بیکن نوشت: جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل به اعضای شورای حقوق‌بشر سازمان ملل گفت رژیم ایران از زمان اعتراضات در سال۲۰۱۹ بر سرکوب وحشیانه آزادی سیاسی و مذهبی نظارت کرده و از کشورهای عضو، خواسته است تهران را مقصر بدانند.

جاوید رحمان گفت رژیم ایران در تظاهرات ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) حداقل ۳۰۴نفر ایرانی معترض را کشت.

گزارشگر ویژه سازمان ملل گفت غیرقابل باور است که تقریباً ۱۸ماه از سرکوب مرگبار اعتراضات نوامبر۲۰۱۹ در ایران گذشت اما دولت هنوز تحقیقات درستی انجام نداده و در قبال نیروی کشنده‌یی که علیه معترضان به کار گرفته است پاسخگو نیست.

محقق سازمان ملل هم‌چنین خاطرنشان کرد که رژیم ایران سال گذشته بر اعدام حداقل ۲۶۷نفر ایرانی از جمله کودکان و فعالان سیاسی نظارت داشته است. فراتر از شهروندان خود، رژیم هم‌چنین چهار آمریکایی را در زندانهای این کشور بازداشت کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd90e481-cfde-4bea-83e3-604a1d62ac96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات