728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۲شهر از ۲۳۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • در حالی‌که ویروس انگلیسی همه ایران را فراگرفته روحانی در وحشت از خشم مردم نسبت به رژیم به‌خاطر نخریدن واکسن از تأمین واکسن از روسیه، چین و هند، قدردانی کرد.
  • مدیر عامل بهشت زهرا: آمار متوفیان در روز به ۴۰۰متوفی هم رسیده که در ۵۰سال اخیر بی‌سابقه بوده است. حدود ۴۰درصد متوفیان کرونایی کشور در سایت بهشت‌زهرا پذیرش شده‌اند.
  • رئیسی: ویروس انگلیسی در ۲۹استان در حال گردش است. ۶۲درصد ویروس شیوع یافته در خوزستان، انگلیسی است.
  • صفاری‌نیا از وزارت علوم: دانشجویان ۴.۵برابر مردم عادی به کرونا مبتلا می‌شوند.
  • عضو علمی ستاد کرونا: شهر تهران در دو سه روز اخیر شرایط خطرناکی دارد و بیمارستانها و ICU پر شده است.
  • زالی: بعد از تهران و خوزستان، آذربایجان غربی و استان مرکزی جزو استانهایی هستند که درصد بالایی از ویروس جهش‌یافته را داشته‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۵اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۲۲شهر از ۲۳۱هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۶۸۸نفر، در اردبیل به ۲۸۶۲نفر، در اصفهان به ۱۵۰۳۵نفر، در ایلام به ۲۳۷۶نفر، در تهران به ۵۴۲۶۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۱۷۰نفر، در خوزستان به ۱۲۹۲۰نفر، در سمنان به ۳۸۲۰نفر، در قزوین به ۲۶۲۹نفر، در گلستان به ۶۰۲۵نفر، در لرستان به ۹۷۴۳نفر، در مازندران به ۹۸۵۷نفر و در مرکزی به ۴۷۴۳نفر رسیده است.

در حالی‌که به‌گفته ستاد کرونا ویروس جهش‌یافته تقریباً سراسر ایران را فراگرفته است و در وحشت از خشم و اعتراض مردم نسبت به وارد نکردن واکسن، امروز روحانی از اقدامات انجام شده در «تامین واکسن مطمئن از کشورهای روسیه، چین و هند، قدردانی» کرد و گفت: «ضروری است که ملت شریف در خصوص عملیات واکسیناسیون، در جریان جزییات این اقدام بزرگ نیز قرار گیرند... تا از بروز هر گونه تردید و ابهامی در این زمینه جلوگیری گردد».

سعید خال مدیر عامل بهشت زهرا در پاسخ به این سؤال که قبل از کرونا به‌طور میانگین روزانه ۲۰۰متوفی در بهشت‌زهرا پذیرش می‌شد گفت: «در مدت یک سالی که از کرونا می‌گذرد، به‌طور کلی می‌توانم بگویم که آمار متوفیان در روز به ۴۰۰متوفی هم رسیده که در طول ۵۰سال اخیر بی‌سابقه بوده است. حدود ۴۰درصد متوفیان کرونایی کشور در سایت بهشت‌زهرا پذیرش و تطهیر شده‌اند» (انتخاب ۲۵اسفند).

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «همه مراکز استانها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و ویروس جهش‌یافته در ۲۹استان در حال گردش است. اکنون ۶۲درصد سویه ویروس شیوع یافته در خوزستان، ویروس انگلیسی است. درست است که تاب آوری مردم پایین آمده و فشار زیادی روی مردم وارد شده، اما تاب آوری نظام سلامت هم کم شده است. درست است که واکسیناسیون کند انجام می‌شود، اما در آذر ۱۴۰۰گروه هدف حتماً واکسینه می‌شوند» (ایرنا ۲۵اسفند).

صفاری‌نیا سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: «درصد ابتلای دانشجو به کرونا در برابر مردم عادی بیشتر است یعنی دانشجویان ۴ و نیم بر ابر مردم عادی مبتلا می‌شوند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۵اسفند).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «اگر استان تهران و استان خوزستان را به‌عنوان بالاترین درصد میزان ورودی و خروجی ویروس جهش‌یافته کنار بگذاریم، آذربایجان غربی و استان مرکزی جزو استانهایی هستند که درصد بالایی از ویروس جهش‌یافته را داشته‌اند. ویروس جهش‌یافته در کل کشور به چرخش در آمده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۵اسفند).

طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «با توجه به موضوع ویروس‌های جهش‌یافته خبر‌های بدی به گوش می‌رسد. به‌ویژه شهر تهران که طی دو سه روز اخیر شرایط خطرناکی دارد و بیمارستانها و ICU پر شده است. این تعداد مبتلا پیامد‌های بدی برای همه ما دارد…شرایط بسیار خطرناک است. من خیلی به رنگ بندی شهر‌ها معتقد نیستم بیماری می‌تواند طی ۴۸ یا ۷۲ساعت رنگ شهر را تغییر دهد. به‌عنوان مثال خوزستان طی یک هفته از رنگ آبی به قرمز رسید. اوضاع خوزستان خوب نیست و شرایط در خوزستان کنترل نشده است» (آریا ۲۵اسفند).

در آذربایجان شرقی، معاون دانشگاه پزشکی تبریز گفت: «شش شهرستان استان به ویروس انگلیسی آلوده هستند. روند مبتلایان به کرونای انگلیسی در این استان بسیار نگران‌کننده است» (ایسنا ۲۵اسفند).

در البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هفت بیمار کووید۱۹ طی ۲۴ساعت گذشته در بیمارستانها جان باختند و شمار جان‌باختگان به ۲۷۹۱نفر رسید» (ایرنا ۲۵اسفند). .

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۵اسفند۱۳۹۹ (۱۵مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc0ac82d-47d1-441a-9d7a-d4dcdc1301a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات