728 x 90

خبرهای اعتراض و قیام

سند اعتراض و قیام در شهرهای میهن
سند اعتراض و قیام در شهرهای میهن

کارگران شرکت تراورس راه‌آهن زنجان روز دوشنبه  در اعتراض به پرداخت نشدن ۲ماه حقوق و عدم واریزی حق بیمه،  با تجمع مقابل ساختمان تازه تأسیس راه‌آهن زنجان اعتصاب خود را آغاز کردند.

دانشجویان حقوق در استان فارس روز دوشنبه در اعتراض  به تبعیض موجود و عدم استخدام دانشجویان وکالت دست  به تجمع اعتراضی زدند.

کارکنان قطعه آبنیل ناحیه اصفهان روز دوشنبه سومین روز تجمع اعتراضی خود را  برگزار کردند.

کارگران شهرداری بروجرد در محل شورای شهر رژیم تجمع کرده  و نسبت به عدم پرداخت ماهها مطالبات خود اعتراض کردند.

کشاورزان و ذرت‌کاران و چغندرکاران چهارمحال و بختیاری  روز دوشنبه در اعتراض به تأخیر در پرداخت مطالباتشان در مقابل کارخانه قند هفشجان تجمع اعتراضی برگزار کردند. 

جمعی از مردم منطقه کن در تهران روز یکشنبه در زیر بارش شدید برف،‌ در اعتراض به وضعیت خدماتی رقت‌بار این منطقه دست به راهپیمایی زدند. 

کارگران سپیدار۲و۳تعاونی مسکن شرکت اتوبوسرانی تهران روز یکشنبه در اعتراض به عدم تحویل خانه به آنها در حالیکه ۵سال از موعد واگذاری این خانه‌ها گذشته است. مقابل شهرداری رژیم در تهران دست به تجمع زدند.


کارگران اعتصابی راه‌آهن شمال شرق(شرکت تراورس)در اعتراض به پرداخت نشدن 4ماه حقوق و حق بیمه دست از کار کشیدند و در راه‌آهن شاهرود تجمع کردند و از تردد  قطارهای تهران- مشهد جلوگیری کردند.

مشمولین و متقاضیان بازنشستگی شرکت فولاد آلیاژی در یزد روز یکشنبه در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و عدم پاسخگویی کارگزاران رژیم به مشکلات کارگری در مقابل استانداری رژیم در این شهر دست به تجمع زدند.

جمعی از کارگران قراردادی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد  روز یکشنبه در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی وشرایط کاری مقابل استانداری اجتماع کردند.


۲۰۰نفر از کارگران ذوب آهن اصفهان روز یکشنبه در مقابل استاندای اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار حقوق معوقه خود شدند. 

جمعی از کارگران شرکت خرس سفید شمال  روز یکشنبه در اعتراض به‌عدم دریافت حقوق از اول سال ۹۶مقابل ورودی شرکت در تسوج در آذربایجان شرقی تجمع کرده و خواستار حقوق معوقه خود شدند.

کارگران کارخانه قند ممسنی شهرستان رستم روز یکشنبه، در اعتراض به حقوق عقب‌افتاده خود؛ دست به یک تجمع اعتراضی  زدند.

در اعتراض به عدم دریافت مزایای مربوط به بدی آب و هوا، سختی‌کار و بعد مسافت شماری از کارگران پتروشیمی فجر در منطقه ویژه اقتصادی بندرماهشهر،  دست به اعتصاب زده و از حضور در سالن غذاخوری خودداری کرده‌اند.


کارگران شرکت کاشی نیلو اصفهان روز یکشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن ۲۸ماه حقوق خود مقابل کارخانه دست به تجمع زدند.آنها روی بنری که به همین خاطر به همراه خود داشتند نوشته بودند: «کارگران کاشی نیلو 28ماه حقوق نگرفته‌اند، خصوصی‌سازی به چه قیمت؟ آیا فریادرسی هست.»

زندانی سیاسی سهیل عربی در زندان اوین از روز 4بهمن  و زندانی سیاسی آرش صادقی در زندان گوهردشت کرج از روز 5بهمن، در اعتراض به انتقال زندانیان سیاسی آتنا دائمی و گلرخ ایرایی که با  ضرب ‌و شتم به زندان قرچک ورامین تبعید شده‌اند دست به اعتصاب غذا زدند. این دو زندانی سیاسی اعلام کردند اعتصاب‌غذای خود را تا برگرداندن آتنا دائمی و گلرخ ایرایی به اوین، ادامه خواهند داد. گفته می‌شود زندانی سیاسی سهیل عربی در چهارمین روز اعتصاب غذا ۷کیلو وزن کم کرده  است.

زندانیان سیاسی آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی که به زندان قرچک ورامین تبعید شده‌اند، اعلام کردند در صورت ادامه شرایط موجود و بازنگرداندن آنان به زندان اوین دست به اعتصاب غذا خواهند زد. روز چهارشنبه ۴بهمن ماه؛  این دو زندانی سیاسی پس از ضرب ‌و شتم شدید توسط دژخیمان خامنه‌ای به زندان قرچک ورامین منتقل شدند. این انتقال به دستور حاجی مرادی نماینده دژخیم دادستانی رژیم در اوین و پس از یک پرونده‌سازی انجام شده است.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbb1c406-cdb9-4135-9dad-85ce76d3415e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات