728 x 90

دستگيري,

بازداشت گسترده فعالان سیاسی و مدنی کرد در سنندج

-

دستگیری - آرشیو
دستگیری - آرشیو
به دنبال عقب‌نشینی رژیم در اعدام حبیب‌الله لطیفی دانشجوی زندانی سنندجی که در نتیجه تلاشهای گسترده گروههای حقوق‌بشری و فعالان سیاسی و مدنی بود، رژیم اقدام به عقب‌نشینی نموده و از اعدام حبیب‌الله لطیفی خودداری نمود. اما از دوشنبه شب شماری از فعالان در سنندج دستگیر یا ناپدید شده‌اند.
لازم به یادآوری است که شب قبل از یکشنبه، مردم سنندج به سرعت و با هماهنگی در اطراف زندان مرکزی سنندج تجمعی اعتراضی برپا کردند که در نتیجه آن اجرای حکم اعدام حبیب متوقف شد.

دوشنبه شب، نیروهای رژیم وارد خانه پدری حبیب‌الله شدند و به نحو وحشیانه‌ای تمام ساکنان خانه از جمله کودکان و حتی مهمانان خانه را بازداشت کردند. منابع حقوق‌بشری آمار متفاوتی از دستگیر شدگان سنندج می‌دهند، که بین ۱۲ تا ۳۰نفر در نوسان است.
به گزارش آژانس سنه نیوز و کمپین سراسری نجات حبیب‌الله لطیفی، اسامی بازداشت‌شدگان به شرح ذیل است: پدرام نصراللهی، فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق، هاشم رستمی، فعال کارگری، زاهد مرادیان، فعال کارگری، محمود محمودی، روزنامه‌نگار، سعید ساعدی، روزنامه‌نگار، حمید ملک‌الکلامی، فعال محیط زیست، سیمین چایچی، شاعر و نویسنده، واحد مجیدی، زندانی سیاسی سابق، ژیان ظفری، زندانی سیاسی سابق، عباس لطیفی، پدر حبیب لطیفی، مختار زارعی، فعال دانشجویی، 3تن از برادران حبیب، 3تن از خواهران حبیب، زن‌برادر حبیب و بیش از ۵تن دیگر که هویت آنان تاکنون مشخص نشده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa20da37-5a35-46c9-adf2-fec15dd32b23"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات