728 x 90

نفت و گاز,

کاهش قیمت نفت

-

کاهش قیمت  نفت
کاهش قیمت نفت
سقوط قیمت نفت هم‌چنان ادامه دارد. گاه در عرض یک روز بیش از یک و نیم دلار قیمت نفت کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ 16خرداد 96 در معاملات روز شنبه بازار جهانی انرژی، هر بشکه نفت برنت دریای شمال به قیمت 49دلار و 39سنت به فروش رسید که نسبت به روز قبل از آن 1دلار و 24سنت کاهش داشت. قیمت نفت تگزاس آمریکا نیز یک دلار و 18سنت کاهش یافت و 47دلار و 18سنت در هر بشکه قیمت‌گذاری شد.

به گزارش پایگاه رسمی کشورهای صادرکننده نفت اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات روز شنبه در بازار جهانی انرژی 48دلار و 45سنت به فروش رفت.

پیش‌بینی می‌شود با توجه به کاهش 3درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی طی یک روز قیمت نفت اوپک به زیر 48دلار کاهش یابد.

بازار جهانی نفت منتظر اعلام اطلاعات مربوط به تعداد چاه‌های نفتی کشف شده در آمریکا است. میزان ذخایر نفت شیل آمریکا همواره تأثیر جدی بر بازار نفت داشته است.

کاهش قیمت نفت ضربه جدی به درآمدهای ارزی رژیم ایران است. چرا که این رژیم بخش اعظم بودجه خود را از این منبع تأمین می‌کند. رژیم امیدوار بود با لغو تحریم نفتی برخی مشکلات اقتصادی خود را حل و فصل کند اما به‌دلیل نصف شدن قیمت نفت به نسبت قبل از تحریمها، چنین رؤیایی عملی نشده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f93f166b-52d8-4d84-a9b3-359bbae003f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات