728 x 90

حمله به اشرف,

مصاحبه خانم زهره بنی‌جمالی با صدای آمریکا، در باره محاصره پزشکی اشرف

-

صدای آمریکا
صدای آمریکا
تلویزیون صدای آمریکا شب گذشته گزارشی از اقدام ضدانسانی نیروهای عراقی برای جلوگیری از ورود دارو و پزشک به اشرف را پخش کرد و در این رابطه با خانم زهره بنی جمالی مصاحبه‌یی انجام داد که در زیر آورده شده است:

مجری صدای آمریکا گفت: خوب در هر کجا که انسانها از حقوق خودشان محروم می‌شوند، خبرهایی طبعاً منتشر می‌شود، فارغ از اندیشه و افکار سیاسی و خط و ربط سیاسی همه دانشجویان بازداشت شده، اخبارشان کم و بیش منتشر شده و تا آن‌جایی هم که به دست ما برسد از منابع موثق بازتاب خواهیم داد در برنامه دوشنبه‌ها که معمولاً ویژه حقوق‌بشر است از جمله در کمپ یا اردوگاه اشرف در رمادی عراق که بیشتر اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در آن‌جا هستند و اخبار مربوطه‌اش را شنیدید، ظاهراً چندی پیش ارسال یا ورود کمکهای دارویی به این کمپ که دارای بیمارستانی هم هست متوقف شد، جلوگیری شد از سوی دولت یا بخشی از دولت یا گروهی در دولت عراق با اعتراض برخی از نهادهای اروپایی روبه‌رو شد از جمله بخشی از پارلمان اروپا، قاطعانه محکوم کردند. یعنی جلوگیری از رسیدن دارو به کمپ اشرف را. خانم زهره بنی جمالی، پزشک، دکتر، خانم زهره بنی جمالی و رئیس این بیمارستان روی خط ارتباط تلفن با ما هستند، سلام به شما.
زهره بنی جمالی: سلام خدمت شما و بینندگان عزیزتان، اجازه بدین که ابتدا درود بفرستم به دانشجویان و مردم دلیر ایران که امروز هم در 16آذرماه قهرمانانه در خیابانها و دانشگاهها برای آزادی مردم ایرانبه‌پاخاستند و دست به اعتراضهای گسترده علیه دیکتاتوری حاکم بر ایران زدند. اما در مورد محدودیتهای پزشکی در اشرف که مطرح کردین، سابقه امر به حدود هفت ماه پیش برمی‌گردد که عراق حفاظت اشرف را به عهده گرفت. از آن زمان فشار روی ساکنین اشرف و به‌طور خاص مستمراً محدودیتهای درمانی ایجاد کرد. در حال حاضر هم حدود یک ماه است که مجدداً ورود دکتر و (قطع صدا) پنج بار از ورود پزشکای متخصص جلوگیری کردند، همینطور ماشینهای حامل (دارو) را برگرداندند. طبق قوانین بین‌المللی و پزشکی حتی در شرایط جنگی هم نمی‌شود طرفی را از خدمات پزشکی محروم کرد، چه برسد به افرادی که تحت حفاظت کنوانسیون ژنو قرار دارند و همه مخارج پزشکی (قطع صدا) حتماًً مطلع هستید که تو حمله‌های (قطع صدا) به اشرف در شش وهفت مرداد، ما تعداد 500تا مجروح داشتیم که 130تاشون دچار نقص عضو شدند که هنوز برخی از آنها نیاز به‌عملهای جراحی یا رسیدگیهای جدی پزشکی دارند. همین الان تعداد پنج بیمار سرطانی تو اشرف داریم که نیاز به‌عمل جراحی یا شیمی درمانی سریع برای پیشگیری از گسترش سرطان دارند، تقریباً بیش از 120نفر از بیماران نیاز به‌عملهای جراحی مختلف دارند و تأخیر تو این عملها براشون ضایعات خواهد داشت یا نفراتی که بیماریهای مزمن و جدی دارند و باید مستمراً دارو مصرف کنند از جمله مثلاًًً کسانی که مبتلا به فشار خون هستند یا دیابت هستند و همه اینها از دارو و درمان با این ممنوعیت محروم شدند و دچار مشکلات جدی هستند.
چالنگی: یعنی الان به‌طور به‌اندازه کافی ندارید دارو خانم دکتر بنی جمالی، یعنی الان در حال حاضر که ما داریم صحبت می‌کنیم شما به‌اندازه کافی دارو برای بیماران ندارید، اگ کوتاه بفرمایید ممنون می‌شوم، وقت ما،
زهره بنی جمالی: بله، نخیر به‌اندازه کافی دارو نداریم چون اجازه ورود دارو نمی‌دهند و من واقعاً به‌عنوان یک پزشک بسیار تحت فشارم که به‌خاطر این محدودیتها نمی‌توانیم اقدامها درمانی لازم را برای این بیمارها انجام بدهیم و کمبود جدی داریم سر دارو.
… …
می خواستم در انتها بگم که من از موضع مسئولیتم در قبال بیمارها و مجروحین اشرف تو شرایط خطیری قرار دارند می‌خواهم تأکید کنم که سازمانن ملل، دولت آمریکا و مجامع بین‌المللی در قبال فشارهای غیرانسانی پزشکی و محرومیت بیمار از دسترسی به پزشک و دارو در اشرف مسئولن و باید با اقدامها عاجلشان از دولت عراق بخواهند که حقوق ساکنین اشرف را طبق قوانین بین‌المللی به‌رسمیت بشناسند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f768836d-0cbc-4b29-af6d-eb1f7db5f8b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات