728 x 90

حذف اینترنت جهانی با واژه لیست سفید

حذف اینترنت جهانی با واژه لیست سفید
حذف اینترنت جهانی با واژه لیست سفید

در پی یک هفته قطعی کامل اینترنت هم‌چنان اینترنت موبایلها قطع هستند. وزارت ارتباطات رژیم طی بخشنامه‌ای از کلیه دستگاههای اجرایی کشور خواسته بود: «اطلاعات سامانه‌ها (وبسایت‌ها، ایمیل‌ها، سامانه‌های عملیاتی آنلاین و...) و هم‌چنین وابستگی خدمات خارجی» را در یک فایل اکسل به مرکز رصد و پایش شبکه ملی اطلاعات بدهند.

این اطلاعات برای تشکیل لیستی به نام «لیست سفید» است. بدین معنی که همه ارتباطات با وب سایتهای جهانی قطع شده و افراد تنها به آدرسهایی که در این لیست قید شده می‌توانند وصل شوند. سایر آدرسها به‌طور کامل از دسترس کاربران خارج خواهد شد.

سایت رویداد ۲۴رژیم نوشت:‌ «این اقدام به‌معنای قطع دسترسی کامل مردم به اینترنت جهانی است که با تهیه فهرست سفید، دسترسی عموم بنا‌ به تشخیص مجری، به برخی وبسایتهایی که سفید تشخیص داده شده‌اند، فراهم می‌شود. به این ترتیب با ارائه لیست سفید از وبسایت‌های مورد تایید، دسترسی عموم تنها به فهرست ارائه شده فراهم و الباقی وبسایتها از دسترس مردم خارج می‌شود.»

قطعی فیلترشکن‌ها و وی پی ان ها

در شرایطی که ارتباط عموم مردم با فهرست سفید برقرار باشد طبعاً استفاده از فیلترشکن‌ها و وی پی انها نیز قطع خواهد بود.

سایت رویداد۲۴ رژیم در این خصوص نوشت: «همان طور که در روزهای قطعی اینترنت جهانی متوجه شدید، با راه‌اندازی دائمی شبکه ملی اطلاعات و قطع ارتباط با اینترنت جهانی، همه فیلترشکن‌ها و وی پی انها نیز به‌طور کامل قطع خواهند شد. در صورت اجرایی شدن این روش، هیچ راهی برای دسترسی به تلگرام، فیس‌بوک و کلیه سرویس‌ها و وب‌سایت‌های بین‌المللی را نخواهید داشت و تنها با ارائه لیست سفید، دسترسی به برخی وب سایتها و امکانات به تشخیص مجری، فراهم می‌شود.»

اکنون پس از گذشت چند روز از قیام سراسری روشن می‌شود که رژیم به‌دنبال قطع دسترسی عموم مردم به اینترنت جهانی است و این طرح را در پوش برقرار کردن امنیت رژیمش می‌خواهد اجرایی کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5081230-3241-4f42-a490-1a542ad8eb19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات