728 x 90

واشنگتن پست: اسراییل به اهداف نظامی رژیم ایران حمله خواهد کرد

حمله موشکی
حمله موشکی

واشنگتن پست در مقاله‌یی به‌تاریخ دوشنبه ۲۳مهر با بررسی تحولات منطقه و تماس مقامات اسراییلی و آمریکایی مدعی شد که اسراییل به اهداف نظامی رژیم ایران حمله خواهد کرد و نه هسته‌یی یا نفتی.
مقاله واشنگتن پست در ادامه به‌نقل از دو مقام رسمی مطلع می‌نویسد: «نخست وزیر اسراییل به دولت بایدن گفته است که مایل است به جای تأسیسات نفتی یا هسته‌یی در ایران به (اهداف) نظامی حمله کند، و پیشنهاد یک حمله متقابل محدودتر را داده است که با هدف جلوگیری از یک جنگ تمام‌عیار انجام شود».
مقاله در ادامه با اشاره به تماس تلفنی نتانیاهو با جو بایدن و انتخابات پیش روی آمریکا اضافه می‌کند: «به‌گفته یک مقام آمریکایی و یک مقام رسمی که با این موضوع آشناست هنگامی که بایدن و نتانیاهو چهارشنبه صحبت کردند که اولین تماس آنها در بیش از هفت هفته پس از ماهها افزایش تنش بین آن دو بود، نتانیاهو گفت که وی قصد دارد زیرساختهای نظامی را در ایران هدف قرار دهد.
طرح اعلام شده نتانیاهو برای تعقیب اماکن نظامی در عوض، همان‌طور که اسراییل پس از حمله ایران در آوریل انجام داد، در واشنگتن با آرامش مواجه شد.
مقاله در ادامه با اشاره به فشار چهره‌های سیاسی برجسته اسراییل از جمله نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق مبنی بر حمله مستقیم به تأسیسات هسته‌یی رژیم ایران، به‌نقل از یک مقام اسراییلی نزدیک به نتانیاهو می‌نویسد: «در حالی که نتانیاهو به مشورت با مقامات آمریکایی در مورد حمله قریب‌الوقوع اسراییل به ایران ادامه خواهد داد، او منتظر چراغ سبز واشنگتن نخواهد بود. وی گفت: «کسی که در مورد پاسخ اسراییل به ایران تصمیم خواهد گرفت [نتانیاهو] خواهد بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1de52d6-6fa1-4ebf-b04a-07905e536856"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات