728 x 90

پاداش ۲۰میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات منجر به دستگیری یکی از تروریستهای رژیم ایران

شهرام پورصفی از اعضای سپاه پاسداران
شهرام پورصفی از اعضای سپاه پاسداران

«برنامه پاداش برای عدالت» وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۵ مهر در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد «تا ۲۰ میلیون دلار پاداش برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری و محکومیت شهرام پورصفی که با نام «مهدی رضایی» نیز شناخته می‌شود، در نظر گرفته است».
بنا به اعلام «برنامه پاداش برای عدالت»، شهرام پورصفی از اعضای رسمی سپاه پاسداران است که به‌نمایندگی از نیروی قدس سپاه پاسداران تلاش کرده است تا یک آدم‌کش بین‌المللی را برای قتل جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده، استخدام کند.
این گزارش هم‌چنین اضافه می‌کند که از اکتبر ۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۲، پورصفی در تهران، با استفاده از پیام‌رسانهای رمزگذاری شده، تلاش کرده است تا افراد جنایتکار در آمریکا را برای قتل بولتون در منطقه واشنگتن دی. سی و یا مریلند و در ازای مبلغ ۳۰۰هزار دلار استخدام کند. پور صفی هم‌چنین متهم است که تلاش برای قتل فرامرزی مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را تسهیل و تأمین مالی کرده است.
گزارش «برنامه پاداش برای عدالت» در ادامه اضافه می‌کند که پورصفی به قاتلی که بعدها منبع اطلاعاتی اف.بی.آی شد، گفته بود که «پس از موفقیت در ترور بولتون، یک مأموریت قتل دیگر برای او دارد.»
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در ۱۱ خرداد سال گذشته و بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴، پورصفی را به‌دلیل ایفای نقش در طرح قتل جان بولتون به‌عنوان یک «تروریست جهانی خاص» تعیین کرد و وزارت دادگستری آمریکا در ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ پرونده شکایت کیفری علیه پورصفی به‌دلیل ایفای نقش در طرح ترور جان بولتون را به جریان انداخته بود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/edac27b6-ee67-491f-bde7-8d6897986d88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات