728 x 90

کشته شدن فرمانده ارشد حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل؛ رد پیشنهاد آتش‌بس از سوی تل‌آویو

حمله اسراییل علیه حزب‌الله لبنان - عکس از آرشیو
حمله اسراییل علیه حزب‌الله لبنان - عکس از آرشیو

به گزارش رویترز، ۵مهر، اسراییل پیشنهاد آتش‌بس مورد حمایت آمریکا برای توقف درگیریها با حزب‌الله لبنان را رد کرد و به حملات خود ادامه داد. جنگنده‌های اسراییلی مناطقی در حومه جنوبی بیروت را بمباران کردند که به‌گفته منابع امنیتی، یکی از رهبران ارشد حزب‌الله را هدف قرار دادند. سرنوشت این فرمانده هنوز نامشخص است.

وزیر امور خارجه اسرائیل، تأکید کرد که هیچ آتش‌بسی در مرز شمالی برقرار نخواهد شد و ارتش این کشور تا بازگشت کامل امنیت به شمال و پیروزی بر حزب‌الله، به‌عملیات خود ادامه خواهد داد. ارتش اسراییل هم‌چنین رزمایشی برای شبیه‌سازی تهاجم زمینی در مرز لبنان برگزار کرد.

در پاسخ به این حملات، حزب‌الله شهر «کریات شمونه» در شمال اسراییل را با راکت‌های فلق ۲ هدف قرار داد. ارتش اسراییل اعلام کرد که دهها هدف حزب‌الله، از جمله جنگنده‌ها، ساختمانهای نظامی و انبارهای تسلیحات را مورد حمله قرار داده است. در این میان، حدود ۴۵ راکت از لبنان به سمت منطقه جلیل غربی شلیک شد که بخشی از آنها توسط سامانه‌های دفاعی اسراییل منهدم و باقی در مناطق باز فرود آمدند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از تلاش‌های بین‌المللی برای ایجاد آتش‌بس حمایت کرده و ابراز امیدواری کرده که بتواند به راه‌حلی دیپلماتیک برای کاهش تنشها دست یابد. اما نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، به ارتش دستور داده تا حملات ادامه یابد و هنوز پاسخی رسمی به پیشنهاد آتش‌بس نداده است.

خبرگزاریهای حکومتی با انتشار ویدئویی از انفجار آپارتمانی چند طبقه نوشتند منابع خبری عربی مدعی هستند در این حمله محمد حسین سرور مسئول یگان هوایی حزب‌الله کشته شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb98750d-c3f5-48c4-8ec0-7e8dfa69ea71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات