728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۹هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۸۹هزار نفر بیشتر است

 

  • انجمن داروسازان: اصلی‌ترین مشکل مردم، نبودن دارو است. زیرا ۵۲درصد بازار دارو در اختیار ۳۰۰ داروخانه دولتی و ۴۸درصد در اختیار ۱۳هزار داروخانه خصوصی است. بیشترین کمبودها داروهای مربوط به کروناست
  • در تهران، تعداد قابل توجهی از بیماران نیازمند به ICU هستند اما ظرفیت بخشهای ICU تکمیل است
  • رئیس کمیته اپیدمیولوژیی: میزان مرگ در خیلی از استانها بالا است. هنوز کرونا جزو اولویت‌های اصلی کشور نیست
  • دانشگاه پزشکی کرمانشاه: رکورد بستریها هر روز شکسته می‌شود. ۱۴۱۱بیمار بستری هستند که ۲۰۹نفر در ICU هستند
  • ایرنا: در ایلام قربانیان ۷برابر و بستریها ۳برابر و بیماران بدحال فزاینده است. تختهای بیمارستانی تکمیل است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز جمعه ۵شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۸۹هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۰۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۳۶۴۸نفر، در اردبیل به ۴۸۲۵نفر، در البرز به ۱۱۳۴۳نفر، در اصفهان به ۲۵۶۸۰نفر، در ایلام به ۳۸۴۸نفر، در بوشهر به ۴۴۶۹نفر، در تهران به ۹۱۳۴۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۰۷۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۷۹۸۵نفر، در خوزستان به ۲۳۹۵۶نفر، در سمنان به ۵۷۴۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۱۶۱۵نفر، در فارس به ۱۳۷۹۲نفر، در قم به ۱۰۹۴۵نفر، در کردستان به ۶۱۴۷نفر، در کرمان به ۱۰۰۷۸نفر، در کرمانشاه به ۶۸۴۸نفر، در گلستان به ۹۳۱۰نفر، در گیلان به ۱۳۲۸۵نفر، در لرستان به ۱۳۶۹۰نفر، در مازندران به ۱۵۱۲۰نفر، در هرمزگان به ۶۷۴۰نفر و در یزد به ۶۷۲۸نفر رسیده است.

 

فاطمی، نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: «اصلی‌ترین مشکل مردم، نبودن دارو است. چرا که ۵۲درصد بازار دارو در اختیار ۳۰۰داروخانه دولتی و ۴۸درصد در اختیار ۱۳هزار داروخانه خصوصی است و این اصلاً متوازن نیست. نزدیک به ۶۰درصد داروخانه‌ها از نظر درآمد و هزینه در نقطه سر به سر هستند؛ یعنی واقعاً در آستانه ورشکستگی هستند. در حال حاضر بیشترین کمبودهایی که به گوش مردم می‌رسد، داروهای مربوط به کروناست» (ایسنا ۵شهریور۱۴۰۰).

 

سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژیی درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: «غیر از قسمت‌های جنوب شرقی، مابقی کشور وضعیت نامناسبی دارد و فراوانی مرگ در خیلی از استانها بالا است. یکی از ضعفها این است که هنوز کرونا جزو اولویت‌های اصلی کشور نیست. مدیریت اپیدمی کرونا به تنهایی از عهده وزارت بهداشت برنمی‌آید. اگر ۱۰۰ وزیر بهداشت دیگر هم تغییر کند، اما ساختار ثابت بماند، همین روند تکراری را خواهیم داشت. گزارشهایی از ترکیه و برخی کشور‌های همسایه از جهش لامبدا داریم؛ بنابراین خطرش بیخ گوش ما است روز‌های آینده بسیار نگران‌کننده است» (ایسنا ۵شهریور۱۴۰۰). .

 

در تهران، رئیس مجتمع بیمارستانی خمینی گفت: «تعداد قابل توجهی از بیماران نیازمند به ICU در نوبت پذیرش هستند به‌دلیل حجم بالای بیماران بدحال به‌شدت با کمبود تخت ویژه مواجهیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۵شهریور۱۴۰۰).

 

در قم، «بر اساس اعلام دانشگاه پزشکی در ۲۴ساعت گذشته ۲۱نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند در حال حاضر ۹۶۶بیمار بستری هستند که حال ۲۳۶نفر وخیم است» (تلویزیون رژیم ۵شهریور۱۴۰۰).

 

در ایلام، «تعداد ابتلا، مرگ و میر و بستری از زمان شیوع کرونا تاکنون به اندازه مردادماه گذشته، تکان‌دهنده و بی‌سابقه نبوده، شمار قربانیان ۷برابر و تعداد ابتلا و بستری بیش از۳برابر شده و بیماران بدحال نیز در حال افزایش است. تختهای بیمارستانی در این استان تکمیل شده است و کسی را یارای مقابله با این ویروس نیست» (ایرنا ۵شهریور۱۴۰۰).

 

در خوزستان، معاون دانشگاه پزشکی دزفول گفت: «روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰نمونه در دزفول گرفته می‌شود که ۵۵ تا ۶۰درصد مثبت می‌شوند. میزان ابتلا، اشغال تختهای بیمارستانی و مرگ و میر با شیب تند، صعودی است و وضعیت خراب است. اگر روند ابتلا با این سرعت و واکسیناسیون به این کندی ادامه یابد هر روز وضعیت بدتر می‌شود» (ایسنا ۵شهریور۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی رئیس نظام پزشکی مشهد گفت: «وضعیت اصلاً مناسب نیست. با توجه به این‌که دو هفته‌ٔ آینده قابل پیش‌بینی نیست، قطعاً شرایط هم‌چنان بحرانی خواهد بود. اگر واکسیناسیون گسترده انجام نشود با پیک‌های بعدی مواجه می‌شویم» (ایلنا ۵شهریور ۱۴۰۰).

 

در کرمانشاه، دانشگاه پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: «رکورد تعداد بیماران بستری در استان هر روز شکسته می‌شود. ۱۴۱۱بیمار بستری هستند که ۲۰۹نفر روی تخت‌های ICU هستند» (خبرگزاری پاسداران ۵ شهریور۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵شهریور۱۴۰۰ (۲۷ اوت۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaae50b7-ce62-4755-ab52-da51efede2e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات