728 x 90

ترور سفير عربستان در آمريكا,صدور تروريسم رژيم به ك

عربستان در برابر اعلام جنگ رژیم ایران ساکت نمی‌ماند و پاسخ مناسب را خواهد داد

-

عربستان سعودي
عربستان سعودي
رژیم ایران به عربستان اعلام جنگ کرده است. عربستان برای همیشه ساکت نمی‌ماند و پاسخ مناسب را خواهد داد. اظهارات ولید عرب هاشم عضو مجلس شورای عربستان سعودی
گزارش تلویزیون الجزیره انگلیسی:
واکنش عربستان در رابطه با ادعای احمدی‌نژاد که طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن یک توطئه ساختگی توسط دولت آمریکاست، چیست؟

ولید عرب هاشم گفت: احمدی‌نژاد می‌گوید واشنگتن این کار را برای منحرف کردن اذهان از مشکلات داخلی خودش کرده است و همزمان به مشکلات میان عربستان و کشور به‌اصطلاح دوست، یعنی ایران دامن می‌زند. من می‌گویم ایکاش او در این حرفش صداقت داشت. ولی نمی‌شود بر اساس «ایکاش و انشاالله» عمل کرد. باید با واقعیات پیش رفت. آن زمان که سفارت عربستان سعودی در وسط تهران حدود 3ماه پیش مورد تهاجم با بمب قرار گرفت، آیا آن هم ادعای ساختگی آمریکا بود. آیا چند روز پیش، وقتی که تعدادی اوباش متعصب در منطقه شرقی کشورمان در نزدیکی چاههای نفت به نیروهای امنیتی حمله کرده و ۲۰نفر را با مسلسل و بمب دستی مجروح کردند، همان کسانی که در ایران آموزش دیده بودند، و خودشان هم به وفاداریشان به رژیم ایران اعتراف کردند، باز هم ادعای ساختگی آمریکا بود؟

به نظر شما این واقعه چه تأثیری روی روابط عربستان سعودی و رژیم ایران می‌گذارد؟

ولید عرب هاشم: این یک حادثه بسیار جدی است، از وسط زمین و هوا خلق نشده. باید تأکید کنم که عربستان سعود‌ی و رژیم ایران از زمان انقلاب ایران با مشکلات عظیمی روبه‌رو بوده‌اند. در دهه ۱۹۸۰ همه جهان، و نه تنها عربستان با رژیم ایران مشکل پیدا کردند. عربستان سعودی به‌طور خاص مورد حملات رژیم ایران بود، خصوصا زمانی که هواپیماهای جنگی رژیم ایران خواستند مناطق شرقی عربستان را بمباران کنند. آن یک اقدام جنگی بود…

برای عربستان چه واکنشی علیه رژیم ایران قابل‌قبول است؟

ولید عرب هاشم: من از جانب دولت عربستان سعودی صحبت نمی‌کنم، ولی عربستان نمی‌خواهد در کارش عجله کند. بان کی‌مون، دبیرکل ملل ‌متحد اسناد این توطئه را به شورای امنیت ارجاع داده و مطمئن هستم که دولت عربستان صبورانه عمل می‌کند… البته تمامی مناطق شرقی یا جنوبی عربستان که برای ما مشکلاتی ایجاد می‌کنند، ارتباط قوی با رژیم ایران دارند و تحت تأثیر این رژیم عمل می‌کنند. مقامهای رژیم ایران حتی اعلان جنگ کرده‌اند. من امیدوارم که مقامهای رژیم ایران به منطق و عقل رو بیاورند، ولی نمی‌توان انتظار داشت که عربستان سعودی برای همیشه ساکت باقی بماند و علیه چنین حمله‌یی در خاک خود کاری نکند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e88c2720-b473-4890-aa9e-8e74d31e6827"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات