728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۳هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۹۳ هزار و ۶۰۰ نفر بیشتر است

  • دانشگاه پزشکی اصفهان: تاکنون ۸ ابتلا به اُمیکرون شناسایی شده است. طی۳تا۴ هفته این سویه تبدیل به سویه غالب خواهد شد
  • دانشگاه پزشکی یزد: پای اُمیکرون به یزد نیز باز شد. سه مورد تأیید شد. احتمالاً افراد آلوده بسیار بیشتری در استان وجود دارند
  • دانشگاه پزشکی قم: به‌دلیل قدرت بسیار بالای سرایت ویروس امیکرون، نمی‌توانیم یک هفته آینده را پیش‌بینی کنیم
  • شبکه بهداشت گنبدکاووس: آمار مراجعه کودکان مبتلا به‌کرونا به‌مراکزدرمانی این شهرستان در۲ هفته اخیرافزایش یافته است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر پنجشنبه ۹دی ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۹۳هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. در اردبیل به ۶۲۵۵نفر، در اصفهان به ۳۴۱۳۰نفر، در تهران به ۱۱۵۴۲۰نفر، در خراسان رضوی به ۳۹۸۵۰نفر، در زنجان به ۴۷۳۰نفر، در فارس به ۱۸۶۳۰نفر، در قزوین به ۵۷۷۹نفر، در کرمانشاه به ۹۲۲۴نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۷۲۹نفر و در هرمزگان به ۸۱۶۰نفر رسیده است.

در اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد: «مطابق آخرین اطلاعات موجود شیوع اُمیکرون در استان اصفهان تاکنون تست ۸نفر در مورد ابتلا به این ویروس مثبت شناسایی شده، اما پیش‌بینی می‌شود از زمانی که این سویه شناسایی می‌شود طی ۳ تا ۴هفته تبدیل به سویه غالب استان شود» (ایمنا ۹دی ۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «پای اُمیکرون به یزد باز شد. امروز قطعیت سه مورد تأیید و یزد به استانهایی که سویه جدید در آن وجود دارد اضافه شد. احتمالاً افراد بسیار بیشتری آلوده به این ویروس هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۹دی ۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «سه مورد اُمیکرون در استان کشف شد. قدرت سرایت این نوع ویروس، بسیار بالاست و نمی‌توانیم یک هفته آینده را پیش‌بینی کنیم» (ایرنا ۹دی ۱۴۰۰).

در گلستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: «آمار کودکان با علائم کرونا در ۲هفته اخیر روبه افزایش است. بیمارستان کودکان (طالقانی) و مطب‌های پزشکان متخصص کودک پذیرای بیماران سرپایی زیادی از شرق استان هستند» (ایرنا ۹دی ۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «با بستری ۹۶بیمار در ۲۴ساعت گذشته، هم‌اکنون ۵۷۴بیمار بستری هستند که از این تعداد ۸۴نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (دانشگاه پزشکی شیراز ۹دی ۱۴۰۰).

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «هم اکنون از ۳۵۴بیمار، ۹۶نفر در ICU بستری و۳۰ بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۹دی ۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی وطن امروز رژیم نوشت: «روش‌های معمول شناسایی برای تشخیص اُمیکرون مؤثر نیست. به همین د‌لیل، نه‌تنها باید فرض را بر این گذاشت که این سویه اکنون د‌ر کل کشور وجود د‌ارد‌، بلکه باید به بیماران د‌چار سرماخورد‌گی مشکوک شد و صرفاً بروز علائمی مشابه سرماخورد‌گی می‌تواند ابتلا به اُمیکرون را پررنگ کند».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۹ دی ۱۴۰۰ (۳۰ دسامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e790ac3f-40ad-4d2f-9c1b-af8ba588d1ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات