728 x 90

اعدام ۱۳زندانی همزمان با حضور رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای در مجمع عمومی ملل متحد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۱۳زندانی همزمان با حضور رئیس‌جمهور جدید خامنه‌ای در مجمع عمومی ملل متحد

شمار اعدامها از زمان روی کار آمدن پزشکیان به ۱۹۱تن بالغ می‌شود

روز چهارشنبه، چهارم مهرماه همزمان با حضور رئیس‌جمهور خامنه‌ای در مجمع عمومی ملل متحد، ۴زندانی، رسول شنبدی در شیراز و جهانبخش محمودی در کرمانشاه و دو زندانی در کرج اعدام شدند. روز سه‌شنبه سوم مهر سه زندانی، امیرحسین برومند ۳۴ساله و علی افروز ۳۱ساله در زندان لاهیجان و یاسر بالنده ۳۲ساله در جیرفت به چوبه‌های دار سپرده شدند. روز دوشنبه دوم مهر ملک حسین ترکاشوند در همدان، سعید علیمردانی و محمد قصابان در قزوین و فرزین احمدی در شیراز به دار آویخته شدند. روز پنجشنبه پنجم مهر امان‌الله نهتانی ۴۱ساله در زاهدان اعدام شد.

به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده از زمان روی کارآمدن پزشکیان در مرداد ماه به ۱۹۱تن بالغ می‌شود.

رژیم آخوندها با تشدید اعدام و سرکوب تلاش می‌کند از بالا‌گرفتن قیام جلوگیری کند. اما این خون‌ریزیهای بی‌حساب تنها خشم و نفرت مردم را تشدید می‌کند.

مقاومت ایران بار دیگر شورا و کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه ملل متحد و عموم مدافعان حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فرامی‌خواند. سکوت و بی‌عملی در برابر رژیم اعدام و ترور و جنگ‌افروزی آنرا در ادامه و تشدید جنایت در داخل و خارج ایران تشویق می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ مهر ۱۴۰۳ (۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e645a1c6-36ec-4bd2-9210-ca8ad1f1bf8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات